tirsdag den 11. marts 2014

Smukt og lunefuldt forår, Inspiration til garderoben og lidt nordisk og bæredygtig boligstil.....

Smukt og lunefuldt forår, Inspiration til garderoben og lidt nordisk og bæredygtig boligstil. 

Nu er foråret her. Det er s k ø n t, med sol og varme, de mange forårsblomster springer ud, og inden længe også bøgen. Jeg glæder mig, for vildt. Foråret er en helt særlig sæson, som mange har ventet på. Lys og varme, og det er med til, at mange bare igen får energien og glæden til-bage, efter en kold og mørk vinter. 

Vinterjakken kan skiftes ud med forårsjakken, og de mange skønne nye items kan komme i brug. I år med masser af print på trøjer og t-shirts, og lækre accessories. 


Men foråret har også ry for, at være lunefuldt. Fordi mange for hurtigt smider vinterjakken, og rammes af forkølelse og influenza. Her i blandt mig og min søn. Han er heldigvis rimelig ovenpå igen, og ville i skole i dag. 

Tog turen sammen med ham i frit fald i weekenden. Derfor har der været lidt stille på bloggen, siden i søndags, hvor vi havde en skøn, men meget lang dag på Hou Maritime Idrætsefterskole. Så når jeg nu ligger her, med kleenex, Panodil og mange kopper Yogi la-kridste, vil jeg lige poste lidt af de items, som jeg går og drømmer om, at få i min bolig og garderobe. 

Jeg går og sukker efter nogle ret fede jeans til forår og sommer, og synes at MocA Clothing har flere fede jeans. Model Smila er navnet på dem, jeg gerne vil eje. De har en fed pasform med fine detaljer, der passer godt til foråret og sommeren. Med en sød top, min skindjakke, sammen med min Adax clutch, og andre accessories, vil det være et fedt sæt.  



Billederne kan desværre ikke gøres større, uden at de bliver sløret, men de kan ses bedre på MocA Clothing, hvor der er zoomfunktion. Der findes også flere andre modeller og farver, som jeg godt vil eje. Prisen for Smila, er kun 399,- + fragt. Ved køb for 500 kr. dækkes fragten, og synes ikke, at det er svært, at finde noget i webshoppen, så fragten dækkes. Der findes mange fine strik, accessories og ballerina til foråret, som vil være skønne, at få ind i min garderobe. 

My Nordic Home.
En webshop jeg også er ret begejstret for, er My Nordic Home, hvor jeg har set dette toplækre bruseforhæng. Det er fra Ferm living, og i marmor mønster. Materialet er 100 % bomuld og 100 % vandtæt. Synes det er så fint, og det vil passe godt ind, til mit lille badeværelse. At integrere nordiske materialer i sin bolig, giver et enkelt, stilfuldt og personligt udtryk. Elsker de rolige og afdæmpede farver nordisk boliginteriør har. Og de mange bæredygtige produkter, er jeg særligt glad for. Mange af dem, kan findes på webshoppen My Nordic Home


Jeg er også ret vild med disse glasbrikkerDe fås også som dække-servietter. Synes de er vildt flotte, og vil passe rigtig godt til mit italienske stel Campagna fra Casagent. 

De er fra familievirksomheden LINDDNAder sjovt nok, ligger i Århus, hvor jeg selv bor. Alle deres produkter fremstilles i bæredygtige materialer, og skåner miljøet. 

Det er jo vand på min mølle, og interessant, at vide, at det er sadel-magere og syersker, som står for fremstillingen af dem. Som tidligere konkurrencerytter og rideinstruktør, ved jeg, hvor stort et arbejde, der ligger i fremstilling af sadler, hovedtøj m.v. Det sikre jo ikke alene en håndværksmæssig kvalitet, og smuk forarbejd-ning, men også hensynet til miljøet priori-teres højt, ved anvendelsen af aflagt læder, som de bruger til fremstillingen af deres produkter. De fås både på web-shoppen My Nordic Home, med fri fragt, og på LINDDNA.

Der er også en fin artikel i Lokalavisen/Aarhus, om familie-virksomheden, og dejligt, at støtte op om en lokal virksomhed, i hjertet af Århus. 


Kender du det, at du bare har et hav af forskellige forvasket hånd-klæder i mange forskellige farver og print. Sådan er det hos mig li-ge nu. Vil det ikke bare være fedt, at køre stilen helt ud, og så få ryddet ud i håndklæderne på badeværelset. Denne serie af håndklæder, synes jeg er skønne, og er i økologisk bomuld. 

Farverne er afdæmpede og er sikker på, at det må være lækkert at svøbe sig, i et sådan et håndklæde eller badelagen, efter et varmt bad. De kan også findes på webshoppen My Nordic Homeog står helt sikkert, også på min ønske-liste. Der er et væld af lækre sager, jeg vil elske, at købe til mit hjem.


Nu er det tid for mig, at komme lidt ud og nyde det gode vejr, så jeg kan få lidt energi. Selvom man er syg, så er frisk luft altid godt, frem for, at ligge under dynen hele dagen. Tror på, at det kan forkorte ens sygdom, at se lidt andet end de 4 vægge. At komme ud og nyde synet af vintergækker og erantis i skovbunden. <3 


Rigtig Smuk Tirsdag 

Smil Lene .0))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar