lørdag den 31. oktober 2015

Efterårs Top 10 + Efterårsgaw på vej til jer...

Efterårs Top 10 + Efterårsgaw på vej til jer. 



Efterår i Århus. Det må vist være et af mine bedste "skud", taget med min Nokia Lumia mobil. Love it. 

Min Top 10 i efteråret. 

Alle årstider har sin charme, men efteråret i Danmark er noget helt særligt. Jeg elsker efteråret også selvom det kan være noget så lunefuldt, så man fra den ene dag til den anden lander under dynen med en bunke kleenex, halstabletter, pamol'er og litervis af te, bare fordi man (jeg!!) lige i en hurtig vending skal handle - uden at tage jakken på - lidt træk og vupti, så ændre det smukke efterår sig til at være et sandt mareridt! .0) 

Det bedste ved efteråret for mig er: 
  • De brændte farver - som naturen iklæder sig i efteråret er så ubeskrivelig smukt. Det gør mig så glad. At gå en tur i naturen, giver mig så meget positiv energi og overskud. 
  • Løb i naturen - det giver mig så meget go' energi, at hoppe i løbeskoene og lufte dem langs Århusbugten og Riis Skov. Helst når det er tørvejr, men finregn er også OK at løbe i. Det er så herligt at støde på et lille egern, der har travlt med at samle forråd til vinteren. Læs mere om min passion for løb her og her
  • Havet - at løbe ud langs Århusbugten og lytte til havets bølger og videre op igennem skoven, giver mig så meget power. Eller at gå en tur ned til havet og slå smut eller at sidde en halv time ved havet, lukke øjnene og bare lytte til bølgerne og lade solen varme mig. Tager gerne en termokande te med og et tæppe.
  • Hygge - at hygge med te eller en go' kop mokka med hjemmebag, når det rigtig regner og rusker udenfor. Det er bare ren dansk hygge. Så tager jeg gerne kogebøgerne frem og finder inspiration til nye opskrifter. Både til kager og mad eller følger nogle af de go'e madprogrammer. Jamie Oliver er helt klart en af mine favoritter. Love it
  • Lune strik - når det rigtig rusker og regner, er det bare så hyggeligt og lækkert, at hoppe i et par strømpebukser i høj denier, grove støvler og en lun strik eller en lang cardigan, når jeg skal handle eller rundt på osetur i Århus. Måske på cafe´med en go' veninde. Er jeg hjemme, elsker jeg, at futte rundt i et par uldsokker. 
  • Simremad - retter der bare skal have den tid en simreret skal ha', Uhm! Alt fra en en go' Chicken Curry med fuldkornsris, ananas og æble til min "hofret" med masser af grøntsager, kød - og pasta! (teenagerens must-have!!). Opskrifter på begge retter, kommer på bloggen i løbet af efteråret. 
  • Trendsales - Det er noget så hygli' at sidde og ose efter lækre strik og andet til min basic garderobe til efteråret. Jeg har været bruger på sitet i 11 år, og får lettere abstinenser hvis sitet er nede pga. nedbrud / opdatering!! .0) med min store passion for bæredygtighed, køber jeg det meste tøj & boligting brugt. Kig gerne forbi min profil pava04. *Rating: 100% som både sælger & køber. 
  • Badeanstalten - i Århus ligger Badeanstalten Spanien,og når vejret i efteråret er rigtig råt & koldt nyder jeg, at trække indendørs og lade op med svømning, besøge Grosserbadet og få lysterapi. (du kan oprette dig gratis som bruger og husk, at du skal bestille tid til Grosserbadet). Jeg svømmer i 35 minutter uden pause, og smutter så i Grosserbadet efterfølgende og slapper af de mange forskellige kar + lysterapi. 
  • Bloggen - naturligvis. Det er her jeg elsker at dele min passion for mad, kage og bæredygtighed. Mit frirum. 
Hvad elsker du mest ved efteråret ? Del det i kommentarsporet herunder. .0) 

Efterårsgaw på vej. 
Jeg mangler lige det sidste før jeg kan afsløre min efterårsgaw som I skal forkæles med. Så hold et skarpt øje med bloggen, Instagram profilen @justlove2ndhand & Secondhand_aarhus_bylene samt bloggens facebookprofil justlove2ndhandbylenebGiv gerne siden et "like" og vælg ja til notifikationer, så får du løbende blognyt og små hverdagsglimt med opskrifter, anbefalinger og billeder. 

obs: 
Scrol ned i bunden af bloggen for at se bloggens 10 mest læste favoritindlæg samt de blogge og favoritsider, der inspirere mig. Du kan også følge bloggens facebookprofil og BlogLovin. I højre side af bloggen finder du alle tidligere blogindlæg. Har du spørgsmål til opskrifter eller andet på bloggen kan du også skrive til mig på bloggens e-mail: justlove2ndhand@gmail.com .0) happy Halloween. 



Happy halloween med mokka og græskarkage med appelsinglasur. Bon appetit. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar