søndag den 9. marts 2014

Smuk Søndag på Hou Maritime Idrætsefterskole....

Smuk Søndag på Hou Maritime Idrætsefterskole.
Det har været en rigtig skøn Søndag, hvor vi har brugt dagen i Hou, på den efterskole, min søn brænder for at komme på, og forventer at starte til august 2014. 


Med henblik på informationsmøde + individuel samtale på efterskolen i dag, skulle vi meget tidligt op, da busserne til Hou kun går få gange i løbet af dagen fra Århus. Da vi kom i god tid, gik vi en tur ned til vandet som ligger et stenkast fra skolen, og deres daglige løbe-ture, vil foregå langs sti-systemet ved stranden. Fantastisk smukke rammer. 

Der var heldigvis lækre wraps med både laks og kylling til frokost, og kagebord og kaffe, så vi klarede os igennem den lidt lange dag, med musical, prøvning af tøjpakke, 2,5 times ventetid på den individuelle samtale og en gåtur på 5 km langs landevejen, før vi besluttede os for, at tage bussen resten af vejen indtil Odder, for at tage bussen videre til Århus. 

Men vejret var skønt og samtalen flød, så det var jo egentlig hyggeligt, at få vendt dagen under vores tur. Selvom vi var meget trætte og matte. Vi er begge godt ramt af det lunefulde forår. 


Jeg er rigtig glad for min søns valg af efterskole. Det er en efter-skole med fokus på fodbold, håndbold, outdoor og sejlads, udover grundfagende samt en række spændende profilfag. Min søn har valgt fodboldlinjen. At sende sin meget sportsglade teenager på efterskole i omgivelser som disse, kan kun gøre mig glad, og et godt afsæt til hans videre fremtid og uddannelse. 


Et sted med plads til udfoldelse, fællesskab, sociale relationer, værdier og traditioner. Undervisning af kompetente lærere som brænder for deres fag, og flere spændende ture. Både UNO-tur, linjeture, ski-tur, og en afsluttende sejlertur. Og så får de lækker varieret kost kage! 



Det bliver en stor omvæltning for mig, at "slippe" ham, men jeg ved, at et efterskoleophold, vil give ham, det rette afsæt til hans fremtid og drømme om uddannelse, og mål for livet. 


Min største bekymring går på, hvordan jeg skal lokke ham hjem (ha ha!), men heldigvis skal han da af og til have klippet lokkerne i Århus, hos sin faste frisør igennem 11 år, og så må jeg lokke med bananmuffins, og hans yndlings-retter. Så jeg nogen gange kan få chancen for, at se ham. 


En stor gave, er det også, at få en lang række værktøjer til at flytte sig personligt og fagligt, og ikke mindst de sociale relationer, som er så vigtige i livet, det er med til, at danne rammerne om ens liv, både socialt og arbejdsmæssigt. 

En oplevelse for livet, er der mange tidligere efterskoleelever, der har sagt. Og ja, det koster da nogle penge, men det er alle pengene værd. ¨¨

Er du blevet nysgerrig for, at se mere om efterskolen, måske du har en teenager som også gerne vil af sted, så se linket her: 


                 Rigtig Go' Aften

                   Smil Lene .0))

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

2 kommentarer:

  1. Fedt mor og søn projekt..Lyder som et godt valg - for jer begge :-)

    SvarSlet
  2. Kære anonym: Ja, det er det helt sikkert. Han glæder sig også, til at komme af sted. :0))

    SvarSlet