torsdag den 20. marts 2014

Torsdags-morgenkomplet, Ren friheds-lykke og lidt drømme-items til forår og sommer......

Torsdags morgenkomplet. 
Det sker, at jeg nogen dage, er så optaget af min blog, at tiden smutter fra mig, så jeg ender med, at få vendt rundt på nat og dag. Den vane skal jeg have ændret i en fart, fordi det går ud over mit søvnmønster. En vigtig ting er, at de ting der ikke fungere i ens liv, skal ændres, med det samme! For vaner er svære at slippe og derfor bedst, at tage fat i de dårlige mønstre med det samme, og ændre dem. Det påvirker mit søvnmønster, og rammer naturligt mit immunforsvar. Det skal være SLUT nu! - med at lege natteravn fra næste uge. 

Torsdag morgen, nød jeg en skøn morgenkomplet bestående af: 
  • Yogurt m. hjemmelavet musli og pærestykker, og jordbær. 
  • Hjemmebagt muslibolle med Nutella. 
  • En kop lakrids te


Torsdags morgenkomplet. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Da jeg var ude og handle i går, faldt jeg i KIWI over en bakke jordbær, og prisen var kun 10 kr. Selvom jeg altid venter på de danske jordbær, fristede den meget lækre røde farve. De kaldte bare på mig, og de smagte overraskende godt, selvom de kom fra Spanien.  Danske jordbær, er absolut de bedste. Uhm, glæder mig til sommer, hvor jeg kan spise løs af jordbærene igen. Vil forsøge, at finde en økologisk pluk-selv-mark, så jeg kan samle et forråd til både bagværk, smoothies, og til ren nydelse. M U M S. 

F R I H E D S - L Y K K E - F Ø L E L S E.

Det var i dag, at jeg rigtig mærkede friheden, efter 1,5 uges indespærring, pga. influenzaramt krop. Bliver ganske enkelt, som en "løve i et bur" (WrooooW!), når ikke jeg kommer ud, og røre mig. Kunne mærke til formiddag, at jeg var rimelig ovenpå, og besluttede mig for, at springe i træningstøjet og spænde løbeskoene på. Det var en stor glæde, at nyde friheden og en stor tilfredsstillelse, at gennemføre min faste løberute. 

Min løberute strækker sig fra Nørreport(Århus)til Østbanetorvet, ud langs Grenåbanen med havet på højre side, ud til Den permanente Bade-anstalt. Til højre for ishuset (med skyklapper på, ha!), går en lang gammel trætrappe op til en fredet gammel restaurant, og op i skoven. Denne stepper jeg op af, løber videre op i skoven og slutter af ved træningsanlægget, med udsigt over Århusbugten. 

Naturen langs Grenåbanen, med havet på højre side, Riis Skov og udsigten over Århusbugten, er i sig selv en stor motivation, for min træning. Just love it.  

Jeg løber og træner i anlægget 2 x i ugen, svømmer 2 x i ugen (30 min. uden pause) i Badeanstalten Spanien, og træner coretræning hjemme 4 x ugentligt. Et program jeg har fået af en elite-idrætscoach i 2011, og har anvendt coreprogrammet siden. Det giver mig en god grundform, og udover at spise sundt og varieret, giver det mig et mentalt overskud.


 Riis Skov langs Odderbanen, med havet på højre side. 


Den permanente Badeanstalt, Is-huset.

Den Permanente Badeanstalt.

Broen med indgang til Riis Skov.

Træningsanlæg med udsigt over Århusbugten. 

D R Ø M M E - I T E M S 

Når det er forår, så kribler det i mig, for at erstatte det mørke vintertøj, og iføre mig lidt lysere nuancer. Derfor bruger jeg i denne periode gerne lidt tid på, at surfe nettet rundt, og lade mig inspirere, af de mange nye forårs- og sommer items. Er vild med det rå og feminine mix i brandet Nü by staff woman. Og der er flere lækre items, som jeg vil elske, at få ind i min forårs- og sommer garderobe. Bl.a. denne skønne kjole. Læs beskrivelsen herunder af den. 


Delikat kjole i blød viscose chiffon, med det smukkeste paisley print. Kjolen har et jersey underlag og brede stroppe, der er bundet i en smuk knude på ryggen. Lænde: 95 cm. Kan ses her, med zoomfunktion, og de mange fine detaljer.  


Billi Bi, er et af mine favorit brands, indenfor sko & støvler.
SS14 kollektion.
Billi Bi's spring/sommer kollektion, har fokus på det enkle og eksklusive udtryk inspireret af kvinder i verdens metropoler. Du kan se kollektionen her.

Der er rigtig mange skønne sko, støvler, og sandaler jeg drømmer om, at eje fra kollektionen. Her er et lille udvalg af dem, som står på min ønskeliste i foråret og sommeren 2014.



Når det kommer til sneakers, har AMUST et par rigtig
fede modeller, som jeg vil elske, at eje til foråret
og sommeren. 

 Amust Lilly Sneaker           Amust Dines Sneaker

Du kan se flere Amust modeller her.

¤  ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤   ¤  ¤   ¤   ¤ ¤   ¤  ¤

Hvad drømmer du om, at eje til forår og sommeren? 

Læg gerne en kommentar herunder, og fortæl, hvad dine favorititems for foråret og sommeren er. Det er jo altid dejligt og drømme, og det koster ikke noget. Dream on! .0) smil Lene. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar