søndag den 2. marts 2014

And the Oscar Goes To...... Samtaleforedrag om løgn og sandhed, og en søndags surprise.

And the oscar goes to..... 





Skal du også se "the Oscar show" i nat? Det skal jeg, for endelig har jeg muligheden for, at se showet L I V E. 


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Jeg er vild med, at se showet og jeg e l s k e r og se den ene smukke kjole efter den anden på den røde løber, høre de mange takketaler og selvfølgelig for at heppe D a n m a r k, det bliver så spændende! 

I efteråret via FOF i Århus, deltog jeg i et meget interessant samtaleforedrag med Filminstruktør Thomas Vinterberg og teolog Pernille Hornum. 

Med afsæt i filmen "Jagten" diskuterede de i et samtaleforedrag løgne og sandheder i livet. De kom også omkring dogmefilmen "Festen" fra 1998. (fik Juryens specialpris i Cannes, 1998). 

Det var Pernille Hornum, som via facebook havde sendt en lille teaser ud på sin facebookprofil. Det gjorde mig selvfølgelig nysgerrig. Pernille kender jeg lidt, da vores børn har spillet tennis sammen i ALTS, og imens drengene spillede tennis sammen, havde vi nogle gode og hyggelige samtaler i de meget skønne omgivelser i ALTS. Derfor synes jeg, at det kunne være sjovt og spændende, at deltage i "samtaleforedraget", når jeg nu kender Pernille en smule. Og fordi jeg mener, at Thomas Vinterberg, er en rigtig dygtig filminstruktør i Danmark. 

Jeg havde endnu ikke set filmen "Jagten" med skuespiller Mads Mikkelsen i hovedrollen. Men efter "samtaleforedraget", glæder jeg mig kun endnu mere til, at se filmen. Der skal heppes, drikkes kaffe, og dannebrog vil blive hejst. For som skuespiller Mads Mikkelsen og filminstruktør Thomas Vinterberg flere gange har nævnt, så er det kæmpe stort bare at blive nomineret til en Oscar. Helt enig!! Men hvor kunne det være T O P - C O O L, hvis de går hen og stikker af med sejren!! Også de 2 andre danske film, heppes der selvfølgelig på. 

En anden ting jeg glæder mig til, er at opleve Ellen De Generes som vært for The Oscar Show. Hun er fænomenal. Er vild med hendes stil og attitude. Hun er ganske enkelt top cool, og hamrende sjov. Elsker hendes humor. 


I denne uge, har jeg tilmeldt mig endnu et foredrag, som jeg glæder mig til, at opleve. Det vil jeg fortælle om i løbet af næste uge. Kender du FOF ? 


FOF har 40 aftenskoler over hele landet. Hvert år henter 200.000 danskere viden, indsigt eller oplevelser på kurser, foredrag og udflugter. 

En fin måde, at få ny inspiration i en ellers travl hverdag.


Du kan finde FOF her, og vælg din by: 


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Nogen gange, kan man blive overrasket over sig selv! Og det skete for mit vedkommende i går eftermiddag. Det var 1. marts. Vejret var skønt og jeg måtte bare ud og gå en tur til vandet. Mit mål var, at træne lidt i træningsanlægget" i Riis Skov. Jeg hoppede i træningstøj og løbesko. Så skete der bare noget inde i mig. Jeg fik lyst til efter mange års pause, at prøve og løbe. Så jeg begyndte at løbe, i et fint og roligt tempo fra Nørreport (Århus ud langs jernbanen, steppede op af trapperne op til skoven ved "Den permanente Badeanstalt", videre op igennem skoven,ud tilbage til træningsanlægget. Smuk udsigt i øvrigt over Århusbugten. Hvad skete der lige der!?  

Det var en fantastisk oplevelse og følelse at gennemføre turen uden pause, og synes da klart, at jeg fortjente en guldstjerne som belønning for min præstation, ha! Min søn blev også overrasket, og kvitterede med et "Godt gået"! 

Jeg træner fast ved træningsanlægget fra forår til efterår, så det var ikke den store overraskelse. Overraskelsen lå i, at jeg fik lyst til at løbe og gjorde det. Jeg elsker, at træne i skoven. Det giver mig en frihed, at træne i naturen. Og udsigten er i den grad en motivation i sig selv. I går var det dog ret tåget, så her var det ikke muligt, at nyde den

Læs mit tidligere blogindlæg, med 
billeder af træningsanlægget her: 

Der findes flere gode løberuter i Riis Skov, så nu da jeg har fået færten af det, vil jeg derfor bruge lidt af søndagen på, at se mig om efter et par løbesko og et træningssæt. Rart at være klædt rigtigt på til løb. Jeg kunne måske godt gå hen, og blive bidt af det. Har ikke sat mig et mål om, at løbe en marathon eller gennemføre en ironman. Men at løbe samme rute som gjorde i går. En rute på ca. 3-5 km i varieret terræn, step op ad trapperne - der giver balder af stål - og slutte af med træning i anlægget. En god basistræning i hverdagen, for at holde mig fit og i god form. Just do it. 

 Nike løbesko. Just do it. 
























                                    

H&M har en rigtig lækker sportsserie til fair priser, hvor alle kan være med. Se serien for 2014 her: 


Med denne lille surprise, vil jeg slutte af for i dag, og lave en skøn søndagsbrunch til min søn og jeg. .0)

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar