mandag den 24. marts 2014

Mandags sanwich med røget ørred, favorit items fra Malene Birger og lækre pølsehorn til aften....

Mandags sanwich med røget ørred
En ny uge er startet, med blå himmel og sol over Århus. Just love it. Så hvad er bedre, end at starte ugen med en løbetur langs Århusbugten og i skoven. Se blogindlæg med fotos af min løberute herDet var lidt køligere i dag, så jeg skal have investeret i en træningstrøje og vest, der beskytter mod vinden, når jeg løber langs havet, på de lidt køligere dage, og et par tynde trænings-hansker. I går faldt jeg over en buket hvide roser, og det giver så fin en stem-ning i min stue. Både den lille vase og glasset, har jeg fundet i en genbrugsbutik i Århus. 


I går lavede min teenager og jeg en let aftensmad. Heldigvis, var der en rest røget ørred tilbage, så jeg kunne lave mig en lækker frokostsanwich i dag. Jeg  lavede den som en "amagermad", så bunden bestod af en sanwichbolle smurt med lidt dilddressing og fyldt med salat, parmesan, et par stykker røget ørred toppet med et stykke rugbrød. Nød den med et glas iskoldt juice, og lidt hasselnødder til dessert. Uhm, så lækkert. 




Uh, der tikkede i dag nyhedsbrev ind i min mailboks, fra Day Birger et Mikkelsen. Det er også et af mine favoritbrands. De havde været så frække at sætte denne lækre Day Snake Twist i Silver Grey på dagens nyhedsbrev. Jeg var hurtig til, at klikke mig ind på webshoppen Day Birger et Mikkelsen, men til min store ærgelse, havde de ikke min størrelse. Jeg sendte dem en mail på facebook, for at høre om de skulle få den igen i str. 36, for så vil det helt sikkert, blive et af mine forårs- og sommer items. Også sammen med den skønne Day Vidar Snake top, der ses herunder.                                                           
Jeg forventede, at høre fra dem i løbet af denne uge, men de reagerede efter ganske kort tid på min henvendelse. Og med en servicenyhed om, at de til april, åbner butik i Bruuns Galleri, Århus, hvor den vil være at finde. Just love it. Både skirt og top vil stå rigtig godt til min MDK skindjakke, som meget gerne snart må komme hjem og bo i mit skab. Så der skal sælges ud, i løbet af foråret på Trendsales (profil pava04). og på "Ingerslevs Boulevard" d. 25. maj. Det er et MUST, at der skal sælges før der må købes. En aftale jeg har indgået med mig selv, for at der må komme nyt i min garderobe og bolig.  




Min teenager stak af i aftenklub med hans venner, så min aftensmad var nem. Den bestod af et par lækre pølsehorn og en kop lakridste. 

 


Opskriften på pølsehornene findes på et af mine tidligere blogindlæg lige herJeg  nåede lige, at slå dejen op, før jeg tog ud på min løbetur i eftermiddags. Snor så dejen rundt om pølserne, og lader dem hæve 30 min. igen, før de bages i ovnen til de er gyldne. Jeg kommer ikke ketchup i men vælger i stedet, at servere den i en lille skål. De er også lette at have med i madpakken, til både børn og voksne. Også til picnicturen fungere de godt, med en go' kartoffelsalat og grøn salat. 

Det er blevet en af vores favoritter i hverdagen, og da de er frysevenlige tager vi bare en lille pose op ad gangen, og lader dem tø langsomt op i køleskabet. Så kan de lunes på brødristeren. Bon appetit. 

obs: 
Scrol ned i bunden af bloggen for at se bloggens 10 mest læste favoritindlæg samt de blogge og favoritsider, der inspirere mig. Du kan også følge bloggens facebookprofil og BlogLovinI højre side af bloggen finder du alle tidligere blogindlæg. Har du spørgsmål til opskrifter eller andet på bloggen kan du også skrive til mig på bloggens e-mail: justlove2ndhand@gmail.com .0)Læg gerne en besked under blogindlægget. Altid hyggeligt at høre fra jer .0)




Lækre snoet pølsehorn. Bon appetit. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar