søndag den 16. marts 2014

Hyggeligt Søndags "Gør-det-selv" projekt med hyldeopsætning .....

Hyggeligt Søndags "Gør-det-Selv" projekt med hyldeopsætning. 


På sådan en hyggelig søndag, med teenageren hjemme, er det super, at få lavet lidt "gør det selv" projekter. Længe har jeg haft en lille hylde stående, som matcher min anden hylde på badeværelset. Har købt den for nogle år siden i Ålborg, på en ferie i en fin lille butik. Nu har denne hylde stået læn-ge, og ventet på, at blive sat op. 


Så i forlængelse af, at jeg fik ryddet pulterrummet op i går, så er det på sin plads, at jeg lige får sat min lille hylde op. Inden jeg flytter herfra (ha ha!!). Har kun haft hylden stående i godt 6 år. 



Nogle projekter bliver bare syltet. Glemmer lidt, at meningen var, at hylden skulle hænge sammen med den anden på bade-værelset. Tanken om, at jeg skal til at slæbe hele værktøjs-kassen ud fra skabet, finde det rette bor til boremaskinen, rawplugs og skruer, der matcher hylden, at få boret hullerne og hylden også hænger i vater, kan jeg hurtigt komme på andre tanker.  



Men når først jeg har taget beslutningen om, at NU skal det være, så hyg-ger jeg mig faktisk rigtig meget med det. Når det altså drejer sig om et lille projekt. 



Har lært lidt af min gode ven Paw, igennem mange år. Det er hans 3. hus han er igang med, at sætte i stand fra grun-den. Mine hænder sidder altså bare ikke så godt skruet på som hans, når det kommer til de håndværks-mæssige opgaver.  Men jeg har luret ham nogle tricks af, når han har været forbi, og hjælpe mig med små-projekter. 



Af <3 tak Paw, ved faktisk ikke hvad jeg skulle have gjort uden hans meg-et store hjælp, med både el, og andre sjove projekter i mit hjem. 




Man skal ikke gå ned på håndværksmæssigt udstyr. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤


En vigtig ting er, at man ikke skal gå ned på udstyr, og her er jeg glad for, at jeg har arvet noget af min fars gamle værktøj. Og jeg tænker på min far hver gang, at jeg er ved at komme op og slås med boremaskinen, fordi jeg igen ikke kan huske, hvordan jeg skifter bor på den. Så kigger jeg op i himlen og siger "HJÆLP lige her Far! Hvad gør jeg???!!!! 



Så er det jeg takker min søn, når han lister stille og roligt hen, og lø-ser opgaven, ved at finde den lille skruedims. For at undgå, at "taget letter", fordi mit tålmodighed løber af med mig.¤%&/()!"! 



Kan kun takke for, at min søn har lidt flere tekniske evner end jeg har. (Ha Ha!!). Mine håndled vender bare modsat, når det kommer til tekniske ting. 



Men af natur er jeg også en stædig sønderjyde, så jeg giver ikke sådan op, så jeg prøver, indtil det lykkes, for når der er noget som skal ordnes, skal det ikke gøres i morgen eller om 1 uge, men NU!. 



Så med min fars gamle "Gunilds-virke kasket" på, og tungen lige i munden, lykkes det, selvfølgelig også i dag. Helt uden hjælp, gennem-førte jeg mit lille "gør det selv" projekt med, at få sat min hylde op på bade-værelset.  



Hængslerne er lidt løse i det, så jeg kan ikke få den til at hænge HELT ind til væggen, men den skal så heller ikke bære noget tungt, men kun fungere som pyntehylde. 



jeg har rent faktisk tænkt mig, at vil tage et "gør det selv" kursus for kvinder, for jeg er så stædig, at jeg vil lære det! Jeg gider nemmelig ikke være afhængig af, at skulle vente på, at få løst mindre "gør det selv" projekter i mit hjem. 


Når vi på sigt flytter, min teenager og jeg, vil jeg kunne klare disse projekter selv. Der er altså en frihed i, ikke at skulle være afhængig af, at skulle vente på, at en god ven skal klare opgaverne for en. 



Større projekter, som el, vil jeg dog altid invitere min gode ven Paw til at komme og løse for mig, for her stopper mine håndværksmæssige kompe-tencer. Men så er det jo også en oplagt mulighed for, at kunne lave lidt lækker mad og kage, som tak for hjælpen. En uvurderlig hjælp. 



¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Rigtig Dejlig Søndag

Smil Lene .0)) 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar