lørdag den 1. marts 2014

Favorit items, hjemmelavet pizza'er og forår i luften .....

Favorit items, Hjemmelavet pizzaer og forår i luften. 
Forår i luften, og det er officielt forår, 1. marts, og der er blå himmel over Århus. Jeg vil nyde en tur langs havet,ved Riis skov. Vil suge lidt af solens stråler til mig i dag, og få et skud D-vitamin. Elsker turen ud langs banen, ved Århus Bugten, og nyde bare og sidde at lukke øjnene og lytte til bølgerne. Det er balsam for sjælen, at afsætte tid til i en travl hverdag, Samtidig er det godt med motion og frisk luft. 


Århus Bugten med en smuk udsigt. 



Balsam for sjælen, at få et skud D-vitamin. 



Terapi og balsam for sjælen, at sidde ved havet. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Billederne er taget på en af mine ture i vinters, på en af de smukke dage, med blå himmel og sol. Så er det, at jeg smider alt hvad jeg har, for at nyde et lille afbræk i min hverdag. Turen, giver mig god energi til hverdagen, og det fuldender den, med en kop Pukka Love tea. Just love it. 


Det er nødvendigt, at være klædt varmt på, når jeg sidder og nyder solens stråler. Hele vinteren har jeg brugt min vinterjakke fra MbyM, med 80% dun & 20% fjer. Rigtig varm, og fås til en rigtig god pris nu: http://eshoes.dk/shop/search-1.html?keyword=prime+boots+

Mine Prime Boots fra E-shoes.dk, har været udsolgt længe. De findes i en række andre modeller, og kan findes her: 


Jeg har brugt mine Prime Boots hele vinteren, og er i en rigtig god kvalitet og super behagelige at have på. Prisen er lidt pebret, men heldigt nok var jeg så heldig at vinde dem for et år siden, via en facebookkonkurrence, hvor man kunne vinde et par valgfri sko / støvler. Se dem på billederne fra stranden. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤


Kender du det, at du har nogle items, som du tager frem igen og igen. Nogle ting, som bare forbliver favoritter i hverdagen. Har kigget i mit skab og har fundet lidt af de items som jeg ofte anvender. Ja, nogle ting "bor" jeg nærmest i. Uden at de koster en "jetjager", men som jeg bare knuselsker at have på. Her er nogle af de items jeg bruger ofte, og enkelte som jeg glæder mig til, at komme til at anvende fordi det nu er forår. 



H&M nederdel, sort/hvid mønstret. Lun strik kjole. 
Styler den med sorte strømpebuks i høj denier + Prime Boots.



Saint Tropez kjole. Grå med kors. Club Collection shopper.


Adax clutch. Armbånd sort og regulerbar. Ring m. blomst. 
Armbånd H&M. Armbånd guld. Navnekæde. Min fars gamle ur. 


Gestuz shorts. Lys koral. 


Poncho i lys strik m. mønster. Club Collection shopper. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Hjemmelavet pizza. 
Fredagens aftensmad stod på hjemmelavet pizza'er. Det er en let løsning, uden at gå på kompromis med smag og friske råvarer. Jeg køber pitabrød i Føtex. Økologisk tomatsauce i Rema 1000. De øvrige ingredienser, køber jeg alt efter, hvor jeg handler. 

Ingredienser til hjemmelavede pizza'er:
  • Pitabrød, små fuldkorn. 
  • Tomatsauce, økologisk fra Rema1000.  
  • Skinke strimler. 
  • Chorizo pølse eller peperoni. 
  • Cheddarost eller pizzaost.  
  • Basilikumblade, friske. 
  • Friskkværnet salt & peber.  
Fremgangsmåde: 
  • Tænd ovnen på 200 grader. 
  • Smør tomatsauce på pitabrødene.  
  • fordel skinke / chorizo pølse. 
  • fordel lidt cheddarost / pizzaost som topping. 
  • pynt med lidt basilikumblade. 
  • Slut med friskkværnet salt & peber.  
  • Bag dem i ovnen til de er gyldne. 
Bon appetit. 

Til Food Festival 2013, havde Karolines Køkken en stand. De lav-ede pizza'er af fuldkornspitabrød med tomatsauce, hytteost og skiver af samsø kartofler. Virkelig lækre. Kun fantasien sætter grænsen, så det er bare med at prøve sig frem og finde det fyld, som er din eller børnenes favorit. Beklager billedkvaliteten, der må et nyt kamera på ønskesedlen. Smagen er dog i top, som en hjemmelavet og hurtig pizza. Også til børnefødselsdag er de fine. Prøv også med en kartoffelpizza - og gerne de blå. De passer perfekt med hytteost. 

obs: 
Scrol gerne helt ned i bunden og se bloggens 10 favoritindlæg samt de blogge og favoritsider der inspirere mig i min hverdag. Du kan også følge bloggen på facebook og BlogLovin. Bloggens 2 IG profiler @Justlove2ndhand & salgsprofilen @secondhand_aarhus_bylene. Du er velkommen til at følge dem begge. Læg gerne en kommentar i kommentarsporet og har du evt. spørgsmål, kan du også kontakte mig på bloggens e-mail: justlove2ndhand@gmail.com 




Hjemmelavet fredagspizza, når det skal gå lidt hurtigt. Også perfekt til børnefødselsdagen. Variér fyldet. Kun fantasien sætter grænsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar