søndag den 23. marts 2014

Hjemmelavet müsli og Nilens Jord favoritter til forår og sommer....


Det er blevet lørdag, og min teenager og jeg har nydt, at kunne sove lidt længe i dag, ingen skole og forpligtelser. Den har bare stået på afslapning og hygge. Just love it. 

Vi nød en skøn morgenmad bestående af yogurt m. hjemmelavet müsli, og både kardemomme- & müsliboller, kom på bordet. ja, vi har hver vores favoritter, teenageren og jeg, så selv-følgelig bliver der bagt begge slags. 

Opskriften på begge varianter kan findes her, fra et af mine tidligere blogindlæg. 




Hjemmelavet müsli. 

Min hjemmelavet mysli varierer afhængig af, hvad jeg lige har i skabet, men ofte bruger jeg urtekrams lækre produkter. Mine favoritter er spelt- og dadelmysli som har en høj fuldkornsprocent. Jeg bruger den både til morgenmad, og som et mellemmåltid. De kan findes her, og så er det bare at finde dine egne favoritter.   


De kan jo fint anvendes som de er, men min teenager finder dem lidt for grove, og derfor laver jeg gerne en hjemmelavet musli, som jeg også selv er vild med. 



Lene's hjemmelavet müsli. 


Ingredienser: 
Fremgangsmåde: 
  • Tænd blus, lad smør og honning smelte helt. 
  • Hæld müsli, femkornsflager/finvalset havregryn og nødder på panden, og rist det så det bliver gyldenbrunt. 
  • Lad det køle helt af. 
  • Hæld müslien på et glas med lufttæt låg. 
Tip: 
  • Anret yogurt i et glas, fyld det 3/4.  
  • Top med et par spsk. af den hjemmelavet müsli.
  • Pynt med friske blåbær, skovbær eller jordbær, evt. hakkede dadler.
Bon appetit. 


Yogurt m. hjemmelavet müsli, blåbær & dadler m. juice.

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤



  - makeup og hudpleje med holdning


Ingen parfume.
Kvalitet er nøgleordet for Nilens Jord. Parfume tilføre ikke kosmetik kvalitet, men er et unødvendigt indholdsstof. 


Ingen parabener. 

Nilens jord var det første danske mærke, som lancerede parfumefri og parabenfri makeup. 


Nilens Jord's øjenskygger,er en fast del af min makeup, og de har mange skønne nuancer. Her er hvad Nilens Jord, med egne ord beskriver deres serie: 


  • Øjenskygger fra Nilens jord er en elegant vifte af spændende og fantastiske flotte nuancer. 
  • Farverne kan kombineres i det uendelige og resultatet er betagende smukt. 
  • Den pudrede konsistens føles silkeblød og behagelig på dine øjenlåg. 
Jeg har selv light cobber og Douce Lavender. Vil gerne have samlet lidt flere af farverne, så jeg har en fin palette af smukke øjenskygger, til både hverdag og fest. Du kan læse mere om Nilens jord øjenskygger her.


 

 

Nilens Jord har også en række meget smukke neglelakker, som jeg rigtig gerne vil eje til foråret og sommeren. Det er bare et lille udvalg, af de lakker de har. Om neglelakkerne, skriver Nilens Jord: 

Neglelak fra Nilens Jord er en elegant palette af glansfulde nuancer i en spændende kombination af klassiske og utraditionelle farver.  

Neglelakken er cremet i konsistensen og meget let at påføre med den ultra bløde pensel. Indeholder ikke formaldehyd eller toluene. Du kan læse mere om Nilens Jord lakkerne her

  
  



Nilens Jord har en lang række andre produkter af både makeup, børster og hudpleje, som alle kan findes på Nilens Jord.Jeg har til gode, at prøve både foundations, mineralpudder, mineraløjenskygger samt deres hudpleje serie. Den er naturligvis også uden parfume og parabener. Du kan læse mere om hudplejeserien herVil helt sikkert investere i nogle af produkterne, til foråret og sommeren 2014. 

 ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Hvilke produkter går du og drømmer om? 


Læg gerne en besked herunder dagens blogindlæg. 


Bedste weekendhilsner 

Smil Lene .0))

 ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar