torsdag den 15. januar 2015

Januar glimt ....

Januar glimt. 



Englene synger. Mokka med dadelkugler under smukke tulipaner. 



Lørdag vågnede jeg først kl. 11.00, og nød en skøn morgenplatte.


Chili con carne med mørk chokolade, kokos & kidney bønner. En skøn ret på en kold vinterdag, godt med spark i. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Der er skudt godt gang i januar, og vi er allerede halvt igennem måneden. En rigtig kold en af slagsen med regn, blæst og sne. For mit vedkommende har jeg mange ting igang, så kalenderen er fyldt op med mange projekter. 

Jeg har også brugt mange timer i mit køkken, på at lave lækre vinterretter. I går lavede jeg Cathrineyoga.dk's lækre helse Brownie, som jeg også lavede til nytår. Denne gang tilsat kokos og mørk kakao, for at give den dybde. Englene synger og fadet er snart tømt. (Teenageren spiser vildt meget kage, ha!). Der bliver også produceret dadelkugler på samlebånd. Altid lækkert med en sund lille snack til en kop kaffe & te, eller de kommer med på mine løbeture langs havet og i skoven. En god belønning efter træning! 

På de tørre og solrige dage, har jeg været hurtig til at spænde løbeskoene på, for at fastholde mine løbeture. Det giver mig så meget overskud i hverdagen, til de mange projekter og hverdags opgaver. 

I fredags var teenageren til sin første eksamen. Han går i 9. klasse og skulle op i Fysik / Kemi. I følge den ny skolereform, har de fordelt eksamenerne, så der er en eksamen mindre til foråret, og det er jo egentlig meget godt. Havde gjort ham opmærksom på, at han skulle få læst op på alle emner. Det er sjældent, at man trækker det emne man helst vil op i. Og så er det jo altid godt, at være forberedt. Han trak elektromagnetisme, og var samlet oppe i 2 timer inklusiv vurdering. De var oppe 4 elever ad gangen, hvor de skulle præsentere 4 forsøg hver for sig, og fortælle om de forskellige begreber. Det gjorde han til UG + og slange, og havde endda så meget overskud, at han gik og nynnede, ha! 

Det blev selvfølgelig fejret med kaj kage. Havde været lidt på forkant, og købt et glas Nutella. På Nutella's facebookside, havde jeg fået lavet en Tillykke etiket, som jeg selv kunne printe ud og sætte på glasset. 

I den kommende weekend, vil vi nyde de 2 lækre økologiske bøffer fra Økogårdene.dk i Skjern, som jeg var så heldig at vinde i sommers. Jeg har valgt at gemme dem til en god anledning, sammen med den lækre flaske økologiske rødvin der fulgte med. M u m s. 

Følger du med i Badehotellet sæson #2? Jeg glæder mig allerede rigtig meget til næste afsnit på mandag. Hvis du ikke har læst blogindlægget om Badehotellet #2, kan du læse det lige her, og så ved du også hvorfor, jeg glæder mig ekstra meget til, at følge med. 

De kommende dage, vil jeg fortælle lidt om vores planer for 2015, for der er gang i flere projekter af den spændende slags. Vil i den forbindelse igang med, at få muget ud i nogle af de mange ting, der gemmer sig på loftet og i depotrummet. .0) 


Lækkert med sunde snacks til en kop mokka. Kan anbefales, haps.


Findes der noget smukkere end tulipaner på en kold vinterdag?  


Teenageren blev forkælet efter sin Fysik/kemi eksamen, som han klarede til UG + og slange! Det blev fejret med Kajkage & Nutella

 Søndagsæggekage med lammepølser & bacon er ikke så ringe endda. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar