søndag den 4. januar 2015

1. & 2. Nytårsdag 2015 ....

1. & 2. Nytårsdag 2015. 



Morgenmaden 1. nytårsdag nød jeg sammen med teenageren.



En god start på 2015 med løbetur langs Århusbugten og Riis Skov.

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Jeg sprang ind i 2015 sammen med teenageren, og det blev holdt meget stille og roligt. Du kan læse om vores jul og nytår lige her. Der er jo fordele ved, at vågne op 1. januar helt uden tømmermænd. Har festet en del i mine "unge" dage, men traditionen med tømmermænd og skisport 1. januar er jeg ligesom vokset fra, så nu må det være andre der må overtage den stafet, ha! 

Teenageren har dog meget snart en Fysik/Kemi eksamen (9. klasse), som han er ved at forberede sig til, og efter jul i Silkeborg og besøg hos sin farmor/farfar på Fyn sammen med det meste af familien på sin fars side, havde han mest brug for, at lade op til næste halvdel af 9. klasse og forberede sig til eksamen. 

Vi nød derfor en skøn morgenmad/brunch 1. nytårsdag. Senere på dagen spændte jeg løbeskoene på. Vejret var helt fantastisk, og efter en længere periode med influenZa efterfulgt af jule- & nytårsmenu, var det skønt at komme afsted igen. Har været ude og gå nogle ture imellem jul & nytår,  men jeg savnet virkelig, at komme ud og løbe langs havet og i skoven. At lytte til havets bølger og suset i trækronerne, giver mig så meget positiv energi, og det giver mig samtidig overskud og glæde. 

Bageriet åbnet op igen 2. nytårsdag. Denne gang lavede jeg en nyfortolkning af valdemarsro's lækre æbleboller. Har bagt dem mange gange efterhånden, og denne gang valgte jeg, at tilsætte en håndfuld dadler og hvedeklid. Fik også bagt en portion kardemommeboller med rosiner til teenageren. Han ser helst, at boller ikke indeholder grove meltyper, ha! 

Det flotte Skærebræt der ses på billederne, har jeg fået i gave af virksomheden Knorr kort før jul. Der fulgte en stor kasse Knorr produkter med, som jeg er igang med at afprøve. Jeg vandt det, fordi jeg tippet om bæredygtighed i hverdagen, med fokus på madspild. Jeg vil fortælle mere om dette i næste uge. Blogget lidt om bæredygtighed & madspild kort før jul, som du kan læse om her.  Nu vil jeg spænde løbeskoene på, og komme ud i det smukke søndagsvejr.

Instagramprofiler og bloggen.
HUSK, at du kan følge mig på instagramprofilen @justlove2ndhand og min salgsprofil @secondhand_aarhus_bylene, hvor jeg sælger ud af nyt & 2ndhand tøj & boligting. 

Nederst på bloggen finder du de 10 mest læste blogindlæg og de blogge & favoritsider, der inspirere mig i hverdagen. HUSK, at du også kan følge mig via BlogLovin, ved at klikke på linket i øverste venstre hjørne af bloggen, og KLIK på FOLLOW knappen. De tidligere blogindlæg finder du ude i venstre kolonne på bloggen. Rigtig godt nytår. .0) 


Morgenmad 2. nytårsdag sammen med teenageren. Top hyggeligt.  


Der bages teenageboller = Kardemommeboller med rosiner og helt uden grove meltyper. Der skal jo være noget for enhver smag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar