søndag den 23. februar 2014

forår i mit hjem med loppefund, ægte kaffenydelse og favorit butikker i Jægergårdsgade, Århus....

Forår i mit hjem. det er på vej, foråret. Jeg kan helt sikkert mærke det. 

Jeg Gik i går aftes en lille aftentur rundt i Århus. Havde ikke nået dagens træning, ja ja, vejret i går trak mig jo ikke ligefrem ud i skoven, så for at jeg fik rørt kroppen, gik jeg en tur op i min yndlingsgade Jægergårdsgade, for at handle lidt ind til næste uge, og købte forårsblomster, som jeg ikke kunne stå for. Det skaber hygge,og så mærker jeg rigtigt, at foråret er på vej. 


Vasen er fundet på gaden i Århus. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Vasen jeg har arrangeret blomsterne i, har jeg fundet på gaden, og den måtte bare hjem til mig og bo. Elsker både formen og det røgfarvede glas. Bakken til højre i billedet, har jeg fundet på et loppemarked i Århus.("pruttet" ned fra 50 kr. til 30 kr.). Den lille hyacintvase, kniven med hestehovedet, og den lille sølvopsats,har jeg også fundet på et af Århus' mange loppe-markeder til få penge. Den grønne prop har jeg fået af min mor. Det giver et fint udtryk, at arrangere flere ting på en bakke eller et fad. Det giver en fin stemning i hjemmet. 

Jeg har et lille badeværelse, så jeg har med lidt gamle ting, sat et personligt præg på det. Badeværelset er jo et rum, der anvendes meget, og derfor er det vigtigt for mig, at der er en god atmosfære i rummet. Billedet med solsikken, er et jeg har fået af min søn, for mange år siden. Fordi jeg er vild med solsikker. Knagen har jeg fundet i en lille butik i Ålborg med 50% på en ferie, og den lille vase, er en jeg fik med i en handel, da jeg fandt en Modström jakke på et loppemarked i Århus. Til 75 kr.(mit gæt var på ca. 200 kr.). 


På badeværelset har jeg også denne franske sæbeskål,og hvad passer bedre, end et lille stykke sæbe fra Provence, købt i Søstrene Grene til 10 kr. Dufter fantastisk. Sæbeskålen fik jeg "pruttet" ned fra 50 kr. til 35 kr. Knus elsker den.  


 Søndags morgenmad og kaffe i gammel kande. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Er passioneret kaffeelsker, og hvor mange investere i store funklende og smarte kaffemaskiner, har jeg min skønne gamle kaffe kande, fundet på et af Århus' mange loppe-markeder. Ja, jeg knus-elsker den, fordi den har charme. Når jeg laver kaffe koger jeg vand, lader temperaturen falde, kaffebønner af en god fair trade kaffe kværnes i en OBH kaffemølle, for så at blive hældt på et filter med få salt korn, et trick min bror har lært mig. Det er prikken over i'et, og fuld-ender smagen. Kvaliteten af kaffen er alt afgørende for smagen. Min favorit er den økologiske Fairtrade kaffe "Christgau". Kaffen har en fin, blød afrundet smag, med en dejlig let syrlighed og en god fyldighed. En meget elegant og harmonisk kaffe. 


Passioneret kaffeelsker, og nyder den i min gamle kande. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Når det kommer til favoritbutikker i Århus, ligger flere af dem i Jægergårdsgade tæt på Frederiksbjerg. Gaden er forvandlet fra "bodegagade" til et mekka af lækre økologiske butikker, cafeer og restauranter med fokus på Økologi. Cafe´ Fika, "Ren Kost" og Super Brugsen, er alle steder jeg bruger i min hverdag. Går gerne turen fra mit hjem, tæt på Latinerkvarteret, op i Jægergårdsgade, for at handle dagligvarer i Super Brugsen, Pukka te og andre lækre økologiske varer i "Ren Kost", bolig interiør samt nydelse af en af deres lækre retter i Cafe´ Fika. 

Der ligger også en fin genbrugsbutik som jeg besøger jævnligt,og det er de sødeste ældre damer og herre, der bruger deres 3. alder som frivillige i butikken, og med en stor glæde. Og så må jeg ikke glemme, at nævne Lagkagehuset. Et mekka af lækre kager og brød. Som en magnet, bliver jeg suget ind i butikken, for at smage en af deres lækkerier. Helt sikkert et besøg værd.

Der findes mange andre skønne butikker, frisører, et væld af læk-re restauranter og cafeer for enhver smag og pengepung,der er et besøg værd. Der er taget initiativ til en økologisk uge, med mas-ser af aktiviteter og gode tilbud,så sæt endelig X i din kalender i uge 36. 

Du kan læse mere om den økologiske uge her, klik 
på "her sker det" og vælg Jægergårdsgade:


Rigtig god Søndag
Smil Lene .0)) 

 ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar