mandag den 10. februar 2014

Velkommen til min blog....

Velkommen til min blog. 



blogadresser: 
Bloggen: http://justlove2ndhand.blogspot.dk/
bloggens e-mail: justlove2ndhand@gmail.com
facebook: https://www.facebook.com/justlove2ndhandbyleneb?ref=aymt_homepage_panel
blogLovin: https://www.bloglovin.com/blogs/justlove2ndhandbyleneb-13041607

Hvad blogger jeg om og hvorfor blogger jeg? 

Jeg blogger om min passion for bæredygtighed, secondhand, økologi, mad & kage - og de små glimt i hverdagen. 
Længe har jeg gået med ønsket om, at lave en blog, hvor jeg har mulighed for - med hjertet - at dele ud af min passion for bæredygtighed, secondhand, økologi og min interesse for mad & bagning - og vise det i glimt som inspiration.  

Lidt om mig: 
Jeg hedder Lene, er +40 år, og bor i hjertet af Århus med min søn på 17 år. Er uddannet kontorassistent v. TDC/NET og lægesekretær. Har efter mange års erfaring valgt at skifte branche, hvor jeg i dag arbejder rundt i kantiner, hvor jeg kan kombinere arbejde med min passion for at lave mad. 

Jeg bruger mange timer i mit køkken på at lave mad & bage og følger sjældent en opskrift helt - og søger ofte efter sundere alternativer. Jeg går op i økologi - dog uden at være fanatisk - og bruger altid friske råvarer og med fokus på madspild. 

Når ikke jeg laver mad og jagter loppefund på loppemarkeder, hopper jeg i løbeskoene og løber ud langs Århusbugten og Risskov. Tager løbende på kurser / workshops. Det er vigtigt for mig at holde mig opdateret og udvikle mig både fagligt og personligt. Jeg arbejder løbende som frivillig hos Røde Kors som indsamler, og på 4. år deltager jeg som frivillig på Food Festival, hvor jeg servicere de mange aktører og gæster. 

Min passion for bæredygtighed & seconhand. 
Vi lever i dag i et "smid væk samfund", hvor mange køber nyt og kasserer det efter få år når de er blevet trætte af det, og køber nyt igen. Tingene bliver oftest smidt ud. Ude af øje - Ude af sind.

Jeg kan godt lide at gamle ting får "nyt liv" og samtidig har en historie. Det gør næsten ondt på mig, når jeg ser hvordan mange bare smider deres ting ud. Jeg mener, at genbrug er den bedste måde at værne om miljøet og undgå ressourcespild i stedet for, at ting bare bliver brændt eller deponeret. Vi har som som forbrugere et ansvar for, at passe på miljøet bl.a. igennem genanvendelse og genbrug. Når jeg tænker genanvendelse, tænker jeg fremstilling af nye produkter lavet på rester af gamle produkter. Vi kan som forbruger blive bedre til, at genbruge gamle ting og materialer i stedet for, bare at smide det på lossepladsen, hvor tingene går op i røg. 

Jeg elsker at jagte skatte rundt på loppemarkeder og genbrugsbutikker og integrere dem i mit hjem og garderobe. Håber at det kan inspirere til hvordan et gammelt skab, service, bord, stol, vase, skænk, eller lampe kan få nyt liv, frem for at de ender i containeren. Ofte integrere jeg mine loppefund igennem madlavningen, hvor jeg bruger gamle fade, skåle, bestik og service. Det gælder også garderoben. Der findes mange skønne genbrugsbutikker og Luxus Secondhand butikker, hvor det er muligt at finde lækre styles & asseories, og samtidig skåne miljøet - og pengepungen!!

At mixe nyt og secondhand giver boligen et fint udtryk. Det er også med til, at skabe personlighed og balance i hjemmet og camouflere de slidte elementer. 

Jeg lejer også løbende en loppestand, hvor jeg sælger ud af pulterkammeret og loftrummet,når det bugner for meget, og jeg af teenageren bliver gjort opmærksom på, at der er lidt for meget "loppegods". Når der kommer nyt ind, skal der noget andet ud. 

Jeg vil også vise glimt fra min hverdag om min interesser for bl.a. selvudvikling, træning, bagning af brød & kager samt lækre hverdagsretter. Jeg poster gerne mine opskrifter til inspiration og låner jeg opskrifter fra en blogger eller en webside, vedhæfter jeg altid link. 

Kontakt: 

Min blogmail: justlove2ndhand@gmail.com mhp. Er du blogger og har lyst til, at afprøve en af mine opskrifter, er du meget velkommen til at låne dem. Det vil gøre mig glad, hvis lige du linker tilbage min blog. Jeg vil blive glad for en feedback, så send gerne en mail eller skriv en besked i kommentarfeltet på det enkelte blogindlæg, tak :)

Nederst på bloggen har jeg linket til de netsider, webshops og blogs der inspirerer mig i min hverdag. Scrol helt ned i bunden af bloggen. Her finder du også de 10 mest læste blogindlæg, link til blogLovin, hvor du er velkommen til at følge med. 

facebook: 
Følg også med på bloggens facebookprofil, hvor du er meget velkommen til at følge mig. Giv siden et like, og vælg ja til notifikationer. Så får du løbende opdateringer når der er nyt på bloggen, opskrifter, anbefalinger, billeder og glimt fra hverdagen. Klik her

Bloggen har eksisteret siden 2014. Er fortsat (lidt) ny i blogland, og vil helt sikkert støde på udfordringer, men det følger jo med når man springer ud på dybt vand. Derfor vil du som læser også opleve, at der vil ske løbende forandringer på bloggen. Det kan være nyt layout, format, farver m.v. indtil jeg har fundet det helt rigtige udtryk. Mit udtryk. 


Instagram: 
Jeg har i forlængelse af min blog instagramprofilen Justlove2ndhand og min salgsprofil Secondhand_aarhus_bylene. Her sælger jeg ud af nyt & secondhand tøj og boligting. Du er meget velkommen til, at følge med på begge instagramprofiler. I biografien forrest på profilen er der også direkte link til bloggen, så du kan læse med på farten fra din mobil. Ikke alle steder på bloggen vil være tilgængeligt fra mobilen. 

Google+
Følg også bloggen via Google+ I bunden af bloggen kan du tilmelde din mail. DEL gerne opslag, så andre kan få glæde af at følge med.
                                                   
Tak fordi du kiggede forbi. Jeg håber at du har lyst til at komme igen læg gerne en kommentar på de enkelte blogindlæg. Altid hyggeligt og dejligt med dialog på bloggen. 

Velkommen til min blog


Bedste hilsner
Lene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar