fredag den 21. februar 2014

Shopping – Slut med bitterdyre fejlkøb! + drømme-lamper og stole til boligen og lidt af mine køb....


Go' formiddag .0)) 

Det er blevet Fredag, og jeg nyder min morgenmad inden jeg skal i gang med dagens agenda. 


Dagens morgenmad. 
Musli-bolle med Nutella & banan, A38 med honning, og kaffe. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Drømme, det gør vi allesammen, om både små og store ting,og når det kommer til de lækre ting til boligen og skønne key-items i garderoben,er det ting som lige er med til, at sætte det ekstra præg. Prikken over i'et. Det giver mig en følelse af "nærmest lykkelig", når jeg finder noget, som jeg længe har ønsket mig. 
Om det er 2ndhand eller nyt, er ikke det afgørende, er vild med begge dele. Koblingen, er med til, at skabe person-lighed. 

Jeg er ikke særlig materialistisk anlagt. går mere op i, at mit hjem er personligt, et sted, hvor jeg føler mig hjemme. De fleste af mine møbler er 2ndhand, og jeg elsker dem. Fordi de er med til at skabe personlighed og samtidig har de sjæl, vil slet ikke være de ting foruden. Men for at skabe det unikke hjem, så har vi nok alle nogle ting, som vi går og drømmer om, både stort og småt. 

Nogle af de ting jeg stiler efter, og drømmer om, at købe, når vi flytter i en større bolig, er at få nogle få, men lækre designermøbler og boligting. Blandt andet den skønne Eames stol. 

Den er så smuk, tidløs og så sidder man stjerne godt på den. Er vild med den cremefarvet, men den hvide og grønne er også så flot. Svært valg. 




Drømmer om den skønne Eames stol. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

For at fuldende stilen, drømmer jeg om, at få nogle lamper,der matcher bordet. Er faldet for disse meget smukke glaspendler, hængende i en klase i flere farver, som vist på billedet. 


Glaspendlen er fra BallRoom, og kan ses findes her: 

De giver det smukkeste lys og samtidig en flot stil, der matcher Eames stolen perfekt. Glaspendlen er mundblæst og håndmalet med sølv eller messing kanter og med sort stofledning. 




























¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Er du også træt af bitterdyre fejlkøb? 

Kender du også til, at have et skab der bugner af fejlkøb, 
fordi du igen og igen får købt noget som ser stjernegodt ud i butikken, eller på nettet, og når du så får det med hjem, så ender det oftest med, at det kommer til at hænge i skabet. 

Jeg har tidligere købt meget på Trendsales eller i fysiske butikker, hvor jeg har tænkt, at "det kan jeg da bare ikke leve uden" - og så er det oven-i-købet billigt. Og så er det alligevel endt med, at blive videre-solgt eller endt bagerst skabet, da det bare ikke var det jeg forventede, da jeg modtog det. 

Det skal være slut! Så med inspiration og gode værktøjer, vil jeg finde tøj, som passer min personlighed,men samtidig uden at det skal vælte budgettet. 


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Har ryddet seriøst op i mit skab, så jeg kun har det tøj som jeg ønsker at gå i. Alt andet er røget i en kuffert med henblik på salg på marked eller jeg sælger det via Trendsales eller på andre sites. Ellers pakker jeg det, og sender til genbrug, så andre kan få glæde af det, og for at støtte bl.a. Folkekirkens Nødhjælp og andre organisationer,eller giver det væk på facebook siden:


"Gives Bort", kan ses her: : 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

En mulighed er også, at booke tid ved en personlig stylist,via Style Wise by Tini Owild, og det overvejer jeg her i 2014. 

Her er det muligt at købe forskellige stylist-pakker, hvor du får rådgivning i din stilkerne, og om snit og farver der klæder dig. De fås i forskellige prisklasser. 


læs her om Style Wise og Stylist Tini Owild:

Det også muligt, at booke tid til en konsulation ved en personal shopper i Magasin. De er uddannet til at give vejledning til din personlige stil. Det er nemt, hurtigt og effektivt, og du slipper for bitterdyre fejlkøb. 

Du kan læse mere om, hvordan du booker tid, og udfylder lidt informationer, så de kan være forberedt på, at hjælpe dig bedst muligt. Konsultationen er gratis. 

Link til Magasin Personal Shopper: 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Et af de brands, som jeg er vild med, er:

Vil lige vise lidt af mine køb,
som jeg glæder mig til,at få i 
brug i foråret. Kjolen,nederst, 
er en gevinst. Lucky me,again. 



Toppen er vist på 
bloggen tidligere. 

Vild med det rå og feminine mix, med fine detaljer. Se også foto med ryggen. Fint at den lige 
viser lidt hud.  

Den bliver skøn til foråret med et par leggins /tight jeans og med en flot ballerina eller sko med lidt hæl, eller mine rå Prime Boots fra eshoes.dk













               
Jeg knus-elsker mine nye palliet-shorts, som også er 
fra nü by staff woman, og bruger dem med sorte strømpe-buks 
en høj denier, og med mine rå Prime Boots fra eshoes.dk




Kjolen glæder jeg
mig rigtig meget
til, at have på
til en fødselsdag,
fest eller andet
fint arrangement. 

Heldigt nok,at 
vinde den på 
nü by staff woman's 
facebookside 
en konkurrence.  




















Indtil min drømme MDK skind-jakke kommer hjem og bor 
mit skab, så har jeg fundet et billigere alternativ. 

Jakken er fra ONLY, og er gået hen og blevet rigtig glad 
for den, da den har et fint biker-agtigt look med lynlås 
ved håndled,lynlås lommer, og uden at den er for rå i det. 


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Imorgen vil jeg vise jer lidt af de ting, jeg også har vundet i løbet af efteråret og vinteren, nysgerrig, så hold øje med lør-dagens blog-indlæg. 

Nu kunne jeg godt tænke mig, at høre (læse) lidt om, hvad 
du går og drømmer om, lad mig høre. 

Læg meget gerne en kommentar herunder, det kunne være 
sjovt og hyggeligt, at høre. Store som Små drømme......  

Rigtig god fredag, 
mange hilsner Lene .0)) 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤


Ingen kommentarer:

Send en kommentar