lørdag den 4. oktober 2014

Test af det smukke Casablanca stel for Ib Laursen...


Test af Casablanca stel for Ib Laursen. 

Har fået den store ære, at teste det meget smukke Casablanca stel for interiørvirksomheden Ib LaursenI forrige uge modtog jeg en kasse med 2 skåle, 4 kopper og tallerkener / underkopper. 
Ib Laursen er en af Skandinaviens førende trendsættere i branchen, og designer og forhandler interiør og brugskunst, der matcher den nordiske designtradition til forhandlere over hele verden. 

Ideen er, at jeg over en periode skal kvalitetsteste det - uden hensyn - og melde tilbage til Ib Lauresen om min oplevelse af stellet. 

Jeg glæder mig til at tage det fine stel i brug, og vil over den næste periode anvende det, til forskellige retter i min hverdag. 

I et skønt miks af gråt, sort og hvidt - striber & tern samt retro-mønstre lancerer Ib Laursen i efteråret det nye stel Casablanca.


Pølsehorn med ketchup serveret på Casablanca stellet.


Dadelkugler og YOGI lakrids te 

Når det rusker og regner i DK, er det hyggeligt, at nyde en kop YOGI tea & lækre dadelkuglerServeret på det smukke Casablanca stel. 

- Influenzaramt i disse dage  

- så er det især rart med en kop te med honning & citron. Et stykke rugbrød med frisk agurk - og et par dadelkugler til dessert.

- Serveret på Casablanca stellet som er så smukt i det fine retro-mønster. 




           Yogi lakrids te og A38 med mysli, banan & nødder.  

Yogi lakrids te med honning og Valdemarsro's æbleboller





I sidste uge lavede jeg chicken Curry. En rigtig lækker efterårsret og valgte, at servere retten i de 2 store skåle. De små skåle valgte jeg, at anvende som vandglas og som anretning af kokos og purløg. 








Jeg har fået en lille del af Casablanca stellet for at teste det i en periode. På billedet herunder lånt af Ib Laursen, kan du se flere varianter af stellet. Det findes i et skønt miks af gråt, sort og hvidt - striber & tern samt retromønstre. 

Jeg er vild med de forskellige farvesammensætninger stellet findes i. Kun fantasien sætter grænsen for, hvordan du kan kombinere det fine og tidsløse stel. Stellet har også en tilpas størrelse med mange anvendelsesmuligheder. Er vild med den meget smukke tekande og de tilhørende tekrus. Også de små skåle er superfine. De kan anvendes til servering af yogurt, en lækker æbledessert i efteråret eller som anretning til tapas & snacks. Dem vil jeg gerne have knyttet til delene, som jeg har fået til test. 

Siden jeg modtog Casablanca stellet, har jeg anvendt det dagligt og jeg er fan! Da jeg ikke er den heldige ejer af en opvaskemaskine, har jeg derfor måtte vaske stellet op i hånden. Jeg synes at farverne holder fint, og porcelænet føles lækkert i kvaliteten. Der er ingen krakeleringer at se, og jeg har brugt stellet flittigt i testperioden. 

1000 tak til Ib Laursen fordi jeg fik æren af, at teste det meget smukke Casablanca stel. 

Kataloget på Ib Laursens hjemmeside kan du bladre i lige her, og du kan også følge Ib Laursen på instagram og på facebook, hvor virksomheden løbende opdatere med mange lækre nyheder til efteråret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar