onsdag den 29. oktober 2014

Oktober update .....

Oktober update

Ja, jeg ved det. Der er gået lidt tid siden jeg sidst har været på bloggen med nyt blogindlæg. Det skyldes flere ting. Dels, at jeg har lavet noget af et stunt, da jeg er "kommet til", at ændre blog-adressen. Det kan I læse mere om her. Rent praktisk har det betydet, at jeg i etaper har måtte rette de mange links på bloggen, der linker videre til andre blogindlæg. Når batteriet på min bærbare pc ellers har virket. For den har fået "sløvsind", da batteriet ikke holder så længe ad gangen. Samtidig har jeg en teenager som også skal lave lektier, og da skolearbejdet har høj prioritering, og vi deles om en pc i denne tid, så har jeg måtte sætte nogle af opgaverne på to-do-listen på pause. 

Når vejret har vist sig fra sin gode side her i oktober måned, har jeg været hurtig til, at spænde løbeskoene på. Vi skal være glade for, at vejret har været så fantastisk i efteråret. Har skrevet det før - Det giver mig mental styrke, at løbe langs havet og i skoven. Og nyder at afslutte løbeturen ved havet med en sund snack, før turen går hjem langs havet. 

Har også brugt tid i mit køkken på, at lave flere lækre efterårsretter, bagt lækre boller og sunde snacks. Er blevet ret "afhængig" af de lækre dadelkugler og teenageren er også blevet ret begejstret for dem. I weekenden skal vi dog lave "rigtige" havregrynskugler - lavet på Smør. En opskrift han har lavet på skolen, og som han roser til skyerne. Og nu er det jo hans fødselsdag, så de skal selvfølgelig indgå som en del af menuen, når vi får gæster på lørdag. Teenageren bliver 16 år på søndag! Det er jo for vildt! 

I den forbindelse, har jeg også været igang med, at finde den rigtige gave til ham. Det tør jeg slet ikke røbe her på bloggen, så det må I lige have til gode lidt endnu. Han har øjne så store som tekopper og øre så store som elefanter, når det kommer til gaver! ;0) 

Pga. de tekniske udfordringer, skylder jeg et par et blogindlæg fra et par events tilbage i september og oktober. Og min giveaway vil også snart blive sat igang. Hold derfor øje med bloggen i den kommende tid. Jeg skriver om det på både facebook, Google+ og på min instagramprofil @justlove2ndhand   

Har også haft besøg af pakkeposten (surprise!) og er blevet den heldige ejer af en toplækker Wilfa Svart Optimal kaffemaskine. Man skal ikke gå ned på kaffe! Så det er ikke det værste område, at blive opgraderet. Det vil I høre nærmere om, i et særskilt blogindlæg en af de nærmeste dage. 

Det er blevet efterår, og det kan virkelig mærkes. Elsker efterårets smukke farver og det rå vejr. Men jeg har virkelig også brug for, at samle energi til den mørke tid som vi går i møde. Uret er stillet 1 time tilbage, og dagene bliver hurtigt afkortet. Derfor vil jeg igang med, at få lysterapi. Det gør jeg i hele efteråret og vinterperioden, efter min svømmetræning i Badeanstalten Spanien

Har også fået tid hos en coach fra næste uge - 4 uger frem - for lige at få vendt nogle vigtige ting i mit liv. Ting der kan være afgørende for vores (teenageren og min) fremtid. Alle kan i perioder være låst fast, og det kræver handling. Og der er jo ikke nogen som kommer og banker på din dør og hjælper dig. Du må selv tage skridtet til, at komme ud over rampen. At tage ansvar for dit eget liv. Vi lever kun 1 gang, og det gælder om, at få det bedste ud af det. 

Jeg vil ikke være den, der sidder i en gyngestol på plejehjemmet og fortryder, at jeg ikke levede nogle af mine drømme ud. Vil du? 


Nyder turen hjem langs århusbugten efter min løbetur i Riis Skov. 

Lækre fiskefrikadeller på en bund af rodfrugter. Opskrift her

Mandag aften lavede jeg dej til æbleboller. De står natten over og hviler. De er stærkt vanedannende. Opskriften er lånt af søde og dygtige Valdemarsro 

Tirsdag morgen er der bagt lækre æbleboller. Her dufter skønt af friskbagte boller. Mågerne kredsede også omkring køkkenvinduet i håbet om, at de fik et par stykker af dem. 


Tirsdag var vejret fantastisk, så jeg spændte løbeskoene på og løb 3 km afsluttet med træning i anlægget. Skøn udsigt over Århusbugten.


Tirsdag aften stod aftensmaden på æggekage med kartofler, squash, tomater, portobello svampe, lammpepølser, bacon og purløg. 


Tea for two med lækre dadelkugler serveret på Casablanca stel som jeg har testet for virksomheden Ib Laursen, læs med her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar