onsdag den 4. juni 2014

Ægte Vintage med RETROit sækkestol fra SACKit ....

Ægte vintage med RETROit fra SACKit.
I maj måned indgik jeg aftale med virksomheden SACKit, der forhandler sækkestole i Danmark. Virksomheden søgte bloggere, der havde lyst til, at skrive om et af deres produkter, og synes at det kunne være spændende, at indgå samarbejde med virksomheden.






Da jeg indgik aftale med SACKit kunne jeg frit vælge hvilken sækkestol jeg ønskede at blogge om. For mig, var det ikke en svær beslutning. Mit valg faldt på RETROit Sand, fordi det er den sækkestol, der matcher perfekt ind i mit hjem med det lækre vintagedesign, størrelse og farve. 

Sammen med min teenagesøn, bor jeg i en lille loftslejlighed i Århus C - En spytklat fra det skønne Latinerkvarter, og på modsatte side af vejen, det berømte Ø-gade kvarter. Både Århus Domkirke og Regnbuen på toppen af AROS kan vi se fra vores køkkenvindue fra 3. sal. For nogle år tilbage fungerede lejligheden som depotrum for de andre lejligheder i ejendommen, der nu rummer i alt 16 lejligheder og vi har nu boet her "midlertidigt" i 11 år. 

Lejligheden oser af hygge og charme med de fritlagte bjælker, skråvægge og gamle trægulve. Og lyden af kirkeklokkerne fra Århus Domkirke, der ringer ind til gudstjeneste er kun med til, at få søndagsbrunchen og kaffen til, at smage lidt bedre. Men en lejlighed der kun rummer 60 m2 og tilmed har skråvægge, kræver det gode kreative løsninger, i form af funktionelle møbler, som er lette at flytte rundt på. 

Soveværelset blev hurtigt omdannet til børneværelse, da vi flyttede ind for 11 år siden. Det har betydet, at jeg har sovet i stuen og derfor faldt valget på en futon, der fungerer som sofa i dagtimerne, og omdannes til seng om natten. Pga. lejlighedens charme og min store passion for 2ndhand, bæredygtighed og miljø, har jeg i løbet af årene fået samlet mange skønne loppefund sammen. Jeg har valgt, at mixe de lidt tungere møbler med funktionelle lettere og moderne møbler. Ved at mixe stilarterne synes jeg er med til, at give et fint og personligt udtryk. 



Min stue rummer både futon, et gammelt karlekammerskab, en gammel kiste, et par retroborde, et gammelt mosaikbord og en gammel lænestol. Ingen af delene vil jeg skille mig af med, da flere af møblerne er arvestykker fra min fars hjem og loppefund, der er fundet i Århus. Udfordringen for os er også, at vi i så lille en bolig, ofte kommer til at mangle siddepladser. Især når vi invitere gæster. For udover min futon, har jeg kun en gammel lænestol og mine 4 italienske spisestole i køkkenet fra Bolia. 

Her er RETROit sækkestolen helt perfekt, fordi den giver en ekstra siddeplads og så er den supernem at flytte rundt på, med det lækre håndtag i natur, og den vejer næsten ingenting. Både min teenager og jeg er rigtig begejstret for sækkestolen, fordi man sidder rigtig godt i den og den giver en perfekt støtte til ryggen. Ofte har teenageren og jeg en kamp om, at få lov at sidde i den, ha!






































Beskrivelse
Til det minimalistiske hjem har vi udviklet en sækkestol i vintagedesign, hvor komforten er i top. Med sin unikke opbygning, holdersækkestolen sin form, også når den ikke an-vendes.

Stolen er med slidstærkt can-vasstof (95% polyester og 5% bomuld), YKK-lynlås og form-stabiltkuglefyld og så kan betrækket tages af og vaskes i hånden. 

Kuglerne ligger i to særskilte innerbags, som sikrer at sækkestolen holder sin form.

Sækkestolen fåes i seks hel-farver og tre splitfarver samt en puf-udgave. 

Skal du bruge RETROit udendørs har vi lanceret RETROit Outdoor, som også findes i puf.

Detaljer
  • 95% polyester, 5% cotton
  • Filling: EPS beans (100% toxic free / App. 300 L per bean bag
  • Size: 80 x 70 x 96 cm
  • Testresult / Martindale: 20.000 rubs
De forskellige modeller og farvekombinationer, kan du finde på SACKit Webshop

Smut også lige forbi, og se de lækre RETROit - Outdoor, som er perfekt til det aktive udendørsliv, i alle aldre. 

Den kan naturligvis også anvendes indendørs, og kan fås i et bredt udvalg af farver og modeller. 


SACKit Original.
Vi har dog allerede været så heldige, at have stiftet bekendtskab med SACKit Original. I 2013 havde SACKit virksomheden en konkurrence på facebook, hvor deres facebookvenner hver dag i december kunne vinde et af deres lækre produkter på webshoppen.

Her blev jeg den meget heldige vinder af gave no. 24, og fik tilsendt en ORIGINALit - Brown, som blev en ekstra julegave til teenageren, da han kom hjem fra juleferie. Sækkestolen er blevet brugt flittigt på teenageværelset både til spil, film, lektielæsning og hygge. Den har også fungeret perfekt som en ekstra stol, når han har haft venner på besøg. Stilmæssigt passer den også rigtig godt ind, til teenagerens mere moderne værelse. Når ikke han har været hjemme, har jeg sneget mig ind og lånt den, for at se film på hans store filmlærred (32" fladskærm). 

Når først man har sat sig i den lækre ORIGINALit - sække-stol med en god kop kaffe og lidt lækre snacks, så er det svært at komme derfra igen. Man sidder rigtig godt i den, da den former sig fuldstændig til ens krop om man er barn, teenager eller voksen. 

Emballagen
Den store kasse sækkestolen blev leveret i, fik en af vores naboer glæde af. Jeg synes, at det var synd bare at smide den store papkasse ud, og havde derfor lavet et opslag på Storskraldsgruppen - Århus, hvor det er muligt at finde stort set alt hvad hjertet begære - helt gratis. 

En mor til en 3 årig dreng, fik kassen som hule til sit barn. Så der var glæde og begejstring både hos teenageren og hendes dreng, som elsker sit nye kreative legehus. Så smid endelig ikke kassen ud til forbrænding, hvis du investere i en af de lækre SACKit sækkestole. Det er kun fantasien, der sætter grænsen for, hvad sådan en stor kasse kan anvendes til. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

OBS: i bunden af bloggen kan I finde bloggens 10 mest læste blogindlæg og de blogge og favoritsider, der inspirerer mig i min hverdag. Find opskrifter på både sundt og sødt i blogindlæg ude i venstre kolonne. Følg også bloggen på facebook & BlogLovin. I kan også følge bloggen på instagram @justlove2ndhand & salgsprofilen @secondhand_aarhus_byene. 

Bloggens e-mail: justlove2ndhand@gmail.com    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar