søndag den 8. juni 2014

Pinselækkerier med isdessert, Mari-neret kylling m. salat & Ramsløg Pesto ....

Pinselækkerier med isdessert, Marineret kylling m. salat & Ramsløg Pesto....  
Fredag eftermiddag sendte jeg teenageren på pinseferie, og lavede denne lækre dessert, før han tog afsted, så vi kunne nå og hygge os. 

Gammeldags flødeis med bourbonvanilje fra Madagaskar, toppet med hassel-nødder, blåbær og tranebær, LOVE lakrids fra Johan Bülow og urtekram & fairtrade chocolate chip & nougat cookie. YUMI, det smagte godt. <3 

Service jeg anvender her, er fra Casagent Campagna stellet, som jeg har samlet i mange år efterhånden, og i flere farver, så jeg kan mixe det som jeg ønsker, og lave et nyt bord hver gang. 

Isglasset har jeg fundet forleden dag i Føtex, jeg købte 2 som lå i en restkasse til 10 kr. stykket. Egentlig var de beregnet til blomster, men jeg synes de er dekorative til både desserter & snacks. 



Min pinseret bestod af kyllingelårfilet marineret i hvidløg og ramsløg, stegt på panden i lidt smør. Mørt og lækkert. 

Hertil en bund af salat med radisser, agurk, tomat, toppen af forårsløg, græsk feta og en basilikum pesto. Maden blev nydt med et glas kølig hvid-vin til. Bon appetit. Det smagte helt forrygende. 





Er særligt vild med ramsløg i denne tid, og skal også lave ramsløg pesto igen i dag. Efter min løbetur forleden i Riis Skov, plukkede jeg en stor portion ramsløg, og lagde på køl i en pose, klar til, at blive lavet. 

Jeg bruger opskriften fra Claus Dalby, som er en stor inspiration for rigtig mange, her iblandt mig. Han har det mest fantastiske hus med den smukkeste have, beliggende i Riis skov ved Århus. Tag endelig et kig ind forbi hans fine blog, hvis du også som ham, har en passion for have-liv, blomster og dekorationer. Opskriften på hans ramsløgpesto, er gået lige i mit madhjerte.<3 



¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤


Hvad laver du i pinsen? 

Del gerne dine oplevelser, skal du også 
på jagt efter ramsløg? 

Psssstttttt.... HUSK, der er en GIVEAWAY 
på bloggen lige nu, og lige her, klik ind og deltag. 

Bedste Pinse Hilsner 

Smil Lene .0)) 


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar