fredag den 13. juni 2014

Tankemylder, Løbetur & Giveaway ...

Tankemylder. 
Kender du det, hvor tankerne bare kører rundt og rundt. Ingen begyndelse. Ingen ende. Bare tanker. Om ting du skal nå, ting du gerne vil, ting du ikke forstår. Sådan har de sidste par dage været og derfor har jeg haft brug for, at trække stikket fra bloggen. Få ro på tankerne og finde ind til det tankemylder og handle på det så det ikke fik lov til, at overtage i mit hoved. 

En vigtig ting jeg har lært er, at stoppe op og gøre noget ved de udfordringer der løbende kommer i livet, i stedet for bare at lade livet passerer, og nøjes med at være "passagerer". Jeg vil være chaufføren, der styrer "toget", og vil selv bestemme, i hvilken retning det skal tage. 

Især fordi jeg allerede 1 gang har været nede med alvorlig stress tilbage i efteråret 2009. Det var som om, at der blev trykket på DELETE knappen, hvor alt sortnede for mig.  Dels pga. arbejde og fordi min søn ikke havde det godt i den periode, han havde fået stillet diagnosen ADHD, hvilket krævede en hverdag med forudsigelighed og fast struktur.  

Min krop havde i en alt for lang periode været på overarbejde, og jeg måtte starte fra 0 igen. 

Derfor tog jeg en vigtig og afgørende beslutning i mit liv den vinter, som betød en seriøs livsstilsændring i form af omlægning af kost og daglig motion. Ikke at jeg var overvægtig, men vi spiste forkert og jeg fik for lidt motion pga. hverdagens mange gøremål med både job, og det at være mor på fuldtid i hverdagen. 

Jeg søgte samtidig også hjælp hos en lifecoach, hvor jeg fik de rette værktøjer til at komme i balance, og komme tilbage i mit fag som lægesekretær. En anden meget dygtig coach, gav mig et coreprogram som jeg træner 4 gange ugentligt hjemme, en god basis-træning, udover min ugentlige løbeture i skoven.

Det har givet mig mental styrke og overskud og glæde i livet igen og jeg har valgt, at prioritere og sige fra. Noget som kan være en svær proces, men at bruge min intuition og mavefornemmelse i forskellige afgørelser, er simpelthen det bedste værktøj til, at skabe balance i mit liv. Både når det kommer til beslutninger om arbejde, min teenager og andre store beslutninger i mit liv. 

tilbage til tankemylderet..... der sker så mange ting i mit liv i denne periode, og der er sket rigtig mange forandringer i mit liv i det sidste års tid. Alle de tanker farer og flyver rundt i hovedet på mig i denne tid. Derfor måtte jeg i går lige have tømt ud for de mange tanker,og det sker bedst ved, at tage mig en løbetur langs vandet og i skoven, afsluttet med træning i Riis Skov. 

Uden brug af musik og smartphone. Bare mig i naturen og det var virkelig en stor hjælp, at trykke på OFF-knappen og få ro på. I dag vil jeg tage en tur til havet, sidde på en sten og finde roen, nyde lyden fra havets bølger. Det er afstressende for mig og det bedste værktøj til, at få skabt balance i min hverdag igen. 




Løb = mentalt styrke, der giver mig balance i min hverdag. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

I Promise - I will be back 

Jeg vender stærkt tilbage til bloggen igen, når jeg lige er landet ovenpå min tankemyldre fase, der lige nu kræver ro.

I mellemtiden, kan du nå at deltage i min giveaway ved at klikke lige her. Jeg trækker lod om en fin Pilgrim halskæde Lørdag kl. 12.00. Gå ind og læg en lille hilsen, så er du med. 

Tak fordi du læser med på min blog. Det gør mig glad. 

Rigtig god fredag. 

smil Lene .0))

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar