tirsdag den 24. juni 2014

Hverdags-lykke, Loppefund & Yndlingsmad ....

Hverdagslykke, Loppefund & Yndlingsmad. 
Hvad er hverdagslykke for dig? En af de små ting, der gør lykke for mig i hverdagen er, at sidde på bagtrappen og nyde min kaffe, i solens stråler. Vores gård rummer kun en kedelig grå P-plads uden træer eller buske. Det positive er, at det er en god solplet, at nyde min kaffe. Serveret i min gamle kaffekop, som jeg knuselsker. 


Shorts er fra Nü by Staff Woman (fås på udsalg!) Sandalerne har jeg fundet i en genbrugsbutik i Århus. Kaffekoppen har jeg fået på siden Gives Bort - Århus.

Loppefund 
Søndag eftermiddag spottede jeg via Instagram et loppemarked i Mejlgade, der var arrangeret af en frisør, Mejlgade 48 i en baggård, hvor flere beboere i området var gået sammen om, at stable et loppemarked på benene. Jeg nåede først derhen tæt på lukketid, så jeg tog derfor kun en lille hurtig runde på markedet, men loppe-jæger som jeg er, faldt også for lidt kræs. 2 fine ringe, et sæt armbånd og 2 pastabøger. Gæt prisen? 

Den laksefarvet jumpsuit, der ses på billedet herunder har jeg lavet aftale om, at tage hen og prøve den, og måske købe den. Så fin til sommeren. Både til strandturen, og til afslapning hjemme, og på trappestenen med en kop kaffe. 

Da jeg har en teenager som E L S K E R italiensk mad, og vi lige havde set et madprogram om pasta, måtte de 2 pastabøger selvfølgelig med mig hjem. Så må der gang i gryderne, så vi kan afprøve flere retter. Uhm.  





Yndlingsmad
Lykke er for mig også en lækker jordbærmad på en rugbrød, og drys med en blanding af rørsukker og lakridsgranulat. Enkelt og så smager det bare topskønt. Love it. <3





Må lige nævne min hjemmlavet ramsløgpesto igen. Ramsløg plukket i Riis Skov, og den gør især lykke på en rugbolle med skinke og parmesan, toppet med radisser.Englene synger. 





Fredagslykke er pizza på fuldkornspitabrød, en økologisk pizza-topping, skinke, cheddarost toppet med friske basilikumblade. Det er let og hurtigt på en fredag, med et glas rødvin til, Uhm. 





Mama Mia, min hofret bringer ofte lykke. Min teenager er vild med italiensk mad. Og jeg lover, at turen til Italien nok skal komme en dag, hvor vi skal cruise rundt i adskillige menukort på de små italienske restauranter, og besøge små italienske bjergbyer, Looking forward to it, uhm.

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Hvilke ting gør lykke for dig, i din hverdag? 

Rigtig Smuk Tirsdag 

Smil Lene .0)) 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar