lørdag den 13. juni 2015

Min æblekanelkage i Femina Sommerkage tillæg ....

Min æblekanelkage i Femina Sommerkage tillæg. 


Femina har tidligere på året lagt op til, at deres læsere kunne indsende deres bedste opskrift på en ægte sommerkage. Ud af de mange opskrifter ville Femina prøvebage de indsendte opskrifter, og udvælge 4 vinderkager. Her var min æblekanelkage blandt de 4 kager - blev så glad og stolt over min kage blev valgt da jeg har en stor passion for at bage både kager & brød og har et stort ønske om, at komme til at arbejde med mad & bagning af brød & kager fremadrettet - 

Min æblekanelkage er bagt af madskribent Marie Melchior, stylet af stylist Katrine Kaul og fotograferet af fotograf Line Falck. Æblekanelkagen har fået det helt perfekte udtryk. Lige i min ånd, med de gule blomster på selve kagen og lilla blomster som baggrund. 

Æblekanelkagen har jeg bagt i mange år sammen med min mor, og har givet den mit eget personlige præg med lidt småjusteringer,ved at tilsætte 70 % mørk chokolade, der giver kagen dybde. Jeg tilsætter også nogle gange lakridschokolade, der giver kagen kant. Æblekanelkagen smager fantastisk med en kugle god vaniljeis eller cremefraiche, imens kagen fortsat er lun. 

De 4 vinderdesserter ses på billedet herunder. De er allesammen virkelig smukke og får virkelig lyst til, også at prøvebage de 3 andre desserter. Du kan finde opskrifter på alle 4 vinderdesserter her. De findes i denne uges Femina, uge 24, Sommerkage tillæg.  

Udover æren for, at min æblekanelkage er kommet i Femina Sommerkage tillæg, modtager jeg yderligere 10 stk. Pelikan Faberge æg fra Sv. Michelsen til en værdi af 380 kr. De lækre chokolader der findes i et stort udvalg, kan findes her. De lækre chokolader skal med i sommerhus, så min teenagesøn og familie kan nyde dem til en kop mokka & te ved bålet efter en skøn middag. 

1000 tak til Femina for at have valgt min æblekanelkage. Har du lyst til at bage den, finder du opskriften på min blog her, på Femina's facebookside og på Femina Sommerkage tillæg. Bon appetit. .0) 

Prøv også disse opskrifter: 
Rabarber / Jordbær crumble - Sund og lækker... . æblecrumble i en sundere version ...Kanelsnegle i en sundere udgaveDadelkugler til jul ....PølsehornSnurrer med dadel & Birkesremonce... . Rødbedekage med mørk chokolade og kaffeglasurSamosas med filodejLaks, laks og lidt mere laks...

Læs også om: 
Bloggerevent med Anne Hjernøe i Økologisk Landsforening...
Statist på Badehotellet i afsnittet "Den store fest"...
Food Festival som frivillig og gæst ..
Klar, Parat .... løb

obs: 
I bunden af bloggen kan du se favoritindlæg og de blogge & favoritsider, der inspirere mig i hverdagen. 

Du kan også følge mig på BlogLovin, på Google+ og bloggens facebook-side justlove2ndhandbyleneb, hvor du løbende får opdateringer, opskrifter, anbefalinger og små glimt fra hverdagen. Læg også meget gerne en kommentar under blogindlægget. Altid dejligt at høre fra jer, der læser med på bloggen. Rigtig dejlig sommer til jer alle. KH Lene .0) 


De 4 vinderdesserter i Femina. Min æblekanelkage ses yderst til højre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar