mandag den 14. april 2014

Secondhand Luxury, Ægte kaffe-nydelse og Unik midnats-koncert med Søs fenger .....

Secondhand luxury                                           

Turen gik tidligt lørdag morgen til København med rute888, fra Århus Rutebilstation. En nem måde at rejse på. Jeg elsker især sejlturen på 1 t. 1O minutter, så selve køreturen kun vare 1,5 time. Det er et fint afbræk, så jeg kan slappe af, og er vejret godt, kan man jo tilbringe tiden på dækket, og nyde solen. På turen havde jeg pakket lidt sunde snack, frugt og en rest kage fra Secondhand markedet fra i Torsdags. Og så nød jeg, at kunne afsætte lidt tid til, at læse en af mine yndlingsbøger af lifecoach Sofia Manning og Mie Kaae, "Hvad vil du virkelig". En bog jeg virkelig vil anbefale alle at læse. 


Jeg landede i Valby ca. klokken 10 lørdag formiddag, og skulle så videre til Frederiksberg med S-tog og metroen. Jeg havde udset mig nogle få men lækre steder, jeg ville nå at se på min Københavnertur, inden jeg skulle mødes med min rejseveninde. Det krævede, at jeg stod tidligt op, for at nå den første bus fra Århus. Muda Nashi var den ene af butikkerne, en lille lækkerbisken af en secondhand butik, med luksus genbrugsmode. Både tøj, tasker, sko og accessories. 


Muda Nashi åbnede først kl. 11.00, så da vækkeuret ringede kl. 05.00, var det en oplagt mulighed, at benytte ventetiden med en kop kaffe. 

Ægte kaffenydelse. 
Jeg Spejdede efter en cafe, og fik så øje på Meyers Deli, der lå skråt overfor. Perfekt timing. Meyers Deli er også en af mine "must" steder, Så jeg smuttede ind på cafeen, bestilte en caffe-Latte, slog mig ned ved et bord og fik den lækreste kop kaffe serveret, og en lille smagsprøve på æbletærte, mums. 



Efter en skøn kaffeoplevelse pakkede jeg sammen, og smuttede over i Muda Nashi Secondhand luxury. En perlerække af lækkerier. Der høre også en blog til butikken, hvor der løbende postes lidt af udvalget. Det er også muligt, at kunne reservere, hvis du falder over en style, du forelsker dig i. En rigtig fin service, da der jo ofte kun findes en enkelt style af hver, så det er med at slå til, hvis lige den rette style og størrelse findes. Det er også en god måde at få ryddet op i garderoben. Butikken tager nemlig dit tøj i kommission.  Læs om konceptet på butikkens hjemmeside her

Turen gik herefter videre til Østerbro for at besøge min ferie-veninde, med fine påskeblomster og et lækkert rugølbrød, fra et lille fint bageri på Frederiksberg. Nåede også lige forbi en genbrugsbutik, hvor jeg fandt et lille håndmalet billede af en løveflok, og en fin lille ostekniv med træskaft.  

Unik midnatskoncert i Skuespilhusets Foyer. 
Lørdag aften tog min veninde og jeg ind til skuespilhusets Foyer, for at se en midnatskoncert, med Søs Fenger. Vi tog af sted i god tid og nød et glas vin før selve koncerten. Søs Fenger skulle igang med lydprøve, så vi fik den oplevelse med. En skøn opvarmning, til selve koncerten kl. 24.Billederne er desværre lidt uskarpe, men det var lyden og oplevelsen bestemt ikke. Fantastisk oplevelse. .0)



Jeg havde nogle dage forinden været så heldig, at vinde 2 billetter til koncerten på facebook og derfor en god lejlighed til, at besøge København og invitere min sødeste rejseveninde med. 

I en travl hverdag med en stor afstand, kan det være svært at afse tid til, at besøge hinanden. Så det var perfekt, at hun havde fri i kalenderen. Det blev også en helt unik musik oplevelse. Koncerten foregik i Skuespilhusets meget smukke Foyer, med dæmpet belysning og stearinlys, og med et lille antal gæster til koncerten, var det en helt særlig stemning. 

Koncerten var et mix af både de gamle og nye sange, og som 71'er, er jeg vokset op, med mange af hendes gamle sange som jeg bare elsker. Jeg lytter meget til hendes sange på cd, men at opleve hende live, og lytte til hendes helt unikke og smukke stemme, og med hendes 2 meget dygtige musikervenner på scenen, var det ren nostalgi, og en sand lykkefølelse. Tak til Søs Fenger & Co. for en helt unik koncertoplevelse, og endnu engang 1000 tak for billetterne. 


Søndagen nød jeg med min rejseveninde, hendes datter og skøre kat. Det er ganske godt, at få rørt sig lidt på en doven Søndag, selv når vejret viser sig fra sin blæsende side. Så det var med vind i håret, at vi nød en tur på Østerbro og i Fælledparken før turen gik tilbage til Århus, for at nyde påskedagene sammen teenageren. Den søde mis tog et velfortjent Søndagshvil, imens vi nød turen i blæsevejret i Fælledparken.


 ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Hvordan skal du tilbringe påsken, og har 
du nogle traditioner med familien? 

Del gerne dine særlige traditioner herunder.  

de bedste Påskehilsner 

Smil Lene .0))

 ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar