torsdag den 1. maj 2014

Små glimt fra mit hjem med nye "fund", og min forkærlighed for kogebøger....

Små glimt.
I går var jeg en tur oppe i Salling (igen!), jeg elsker at handle nede i Salling Super - fordi de har de lækreste delikatesser, både fisk, ost, kød og salater m.v. og så har Salling Super et bredt udvalg af specialvarer. 

Der var fortsat rivegilde, og det betød, at det var muligt at købe både store labre jordbær til kr. 15, og store avocado til 5 kr. Vi nød den ene jumbo avocado til aftenens salat med kylling, og jordbærene, nød vi i den grad til både is, koldskål og dagens morgenmad på havregrøden - På en rugbrød, smager jordbær rigtig godt. M U M S. 

Jeg nåede lige forbi Parfume- & kosmetik afdelingen også, hvor jeg var så heldig, at finde Nilens Jord neglelakker. Normalprisen for en neglelak er 100 kr., og nu hvor der var rivegilde, fik jeg 3 for 100 kr.! Skønne farver til foråret og sommeren. Jeg har tidligere skrevet et blog-indlæg om Nilens Jord, som er en af mine faste makeup-mærker. Det kan du læse lige her.

Herunder følger "små glimt" fra min bolig, og nyeste køb. 


Lakker fra Nilens Jord i skønne farver.


Tæerne luftes med den blå lak fra Nilens Jord,
nye sandaler købt i Genbrugsbutik i Århus. 


Glimt fra min stue, med et mix af gammelt 
og nyt, bl.a. mit gamle skab, som min far 
har afsyret og sat i stand fra bunden. 

Det har fulgt mig overalt, hvor jeg har 
boet siden jeg flyttede hjemmefra, og 
jeg kan afsløre, at ALT mit tøj er heri.


Mit gamle skab, med Lady Avenue nat-
kjole og min skønne ADAX clutch. 


Havregrød toppet m. æbler, dadler, 
blåbær og en skøn kop Pukka te. 

Lysestagerne har jeg fået af mine tidligere 
kollegaer i afskedsgave. Nordisk inspirerede. 

Te-kande og tekop har jeg haft i mange 
år, og fundet på et marked i Århus. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

I forbindelse med min store passion for mad, så elsker jeg også kogebøger. En af dem er fra New Yorker by heart, amerikansk homecooking.

Forfatteren bag bogen, har boet i USA som Au Pair, og faldt fuldstændig for USA og maden. Jeg har lånt den på biblioteket i første omgang, men helt sikkert, en kogebog som jeg vil købe, og anbefale til andre. Lækker kogebog, med gode illustrationer, flotte billeder og med hendes egen historie, som både Au Pair og som førtidspensionist. Jeg har flere gange bagt den lækre New Orleans gulerodskage, som du kan finde her, og vi er S T O R fan, af netop den kage. M U M S. 

New Yorker by heart er også en madblog, og her findes mange lækre opskrifter, og muligt, at følge hendes fine historier. Helt sikkert, et besøg værd. Bloggen er også knyttet til mine favorit-blogs, som jeg fast følger, de kan ses i bunden af min blog, hvor også favoritlinks er tilføjet. 


New Yorker by heart, en skøn og inspirerende kogebog. 

Denne salat skal afprøves til teenagerens mad-
pakke,når han snart tager til Bornholm. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Har du en yndlingsting i dit hjem, 
del gerne hvad du knuselsker i dit hjem. 

Bedste Forårs hilsner 

Smil Lene .0))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar