søndag den 11. maj 2014

Finderskeepers m. Goodiebag, Masser af Indtryk og køb af kunstner ka-lender ....

Finderskeepers. 




Jeg havde sat vækkeuret til - alt for tidligt - men med målet om, at nå at kapre en af de lækre goodiebags,som Finderskeepers reklamerede med, til de første 100 gæster. Det krævede derfor, at jeg skulle tidligt op. Kl. 09.03 tjekkede jeg Instagram, og så til min store overraskelse, at de første gæster allerede var mødt op! GISP. Derfor slugte jeg et glas A38 m. urtekram mysli i een mundfuld, og en hurtig kop kaffe på badeværelset, imens pensler og makeup fløj omkring mig. SMUKT syn, ha! 

Greb en banan og en flaske vand, og så ellers ud af døren. Takket være min gode form, var jeg på Godsbanen hurtigt nok (pust pust) og fik no. 59. Det betød, at jeg var sikret en af de fine goodiebags. Jeg var der kl. 09.25. Finderskeepers åbnede først dørene kl. 11.00. 

De havde dog sørget for, at det var muligt at købe kaffe og lækre Chocolade scones og delte lækre Simply Chocolate ud, til alle i køen. Uhm, lækkert i ventetiden. Sad så og ventede i 1,5 time på at Finderskeepers skulle åbne. Fik en hyggelig snak med en mor og datter, der havde taget turen hele vejen fra Haderslev. Bare for at have en mor/datter tur sammen. Så hyggelige mennesker, at sludre med.


Kl. 11.00 slog Finderskeepers så dørene op, og jeg startede med, at hente min goodiebag, så var den ligesom sikret, ha!. 

Herefter fik jeg set på det lille udvalg af secondhand stande, der også var tilknyttet Finderskeepers. Jeg var lidt overrasket over, at der ikke var flere stande tilmeldt. Det skyldes nok, at der ikke var afsat så meget plads til formålet, og fokus var lagt på de nye designere. De havde nogle fine ting, men da jeg ikke havde taget så mange penge med, ville jeg hellere bruge mine penge på unika, ved en af de fine designere. Også selvom mange af standende tilbød, at betale med mobilepay. 

Det var et MEKKA af spændende interiør, posters & galleri-billeder, solbriller, smykker, møbler, lædervarer, chokolade o.m.a. Dygtige designere, der var særlig udvalgt, blandt rigtig mange ansøgere. 

Finderskeepers finder sted både i København og Århus. 

Du kan læse om Finderskeepers, der finder sted på Godsbanen, lige her, og har du lyst til, at opleve det, så har du også chancen i dag.  De har åbent fra kl. 11-17. Der kan være lang kø, så medbring evt. paraply og lidt til ganen i ventetiden. 

Mange strømmer til, for at opleve Finderskeepers, så der kan derfor opstå kø, og de lukker først nye gæster ind, når der går gæster ud fra Godsbanen igen. Dette for at undgå, at det bliver totalt fyldt. Det er også muligt, at købe lækkert mad, kaffe, boller, sanwiches oma, og rigtig fint, lige at kunne tage sig en pause, da det er rigtig mange indtryk man får, når man går i hallen, og der er mange mennesker. 





Jeg kom hjem med en kæmpe stak visitkort fra de forskellige stande, så jeg har brugt lidt af søndagen på, at danne et fint mosaik, af de mange designere og virksomheder, som er del i Finderskeepers i 2014. Og så har jeg brugt lidt af dagen på, at sidde og surfe rundt blandt de mange designere. For der var flere spændende gal-leri billeder, lysestager, boliginteriør og smykker, som jeg har interesse i. 

Fik også set på indholdet af min goodiebag. Der var bl.a. neglelak BY K, i Autumn Leaf no. 56, øreringe fra Pilgrim, Chocolade fra Simply-Chocolate, Magasiner fra Bo Bedre, Costume og Boligmagasinet, posters med dyremotiver, rabatkupon til rammer, prøver på ansigtspleje m.v. Og et sort stofnet, som kan bruges til hverdagsindkøbene.  

Det eneste jeg købte udover en kop kaffe og lækker scones i cafeen, var en årskalender for 2014 med dyreprint af kunstneren Tarik Arnautoic. De fineste posters af dyr, i meget smukke farver. Kalenderen er lavet, så man kan skære de 12 posters ud. Og det er netop min tanke, når 2014 er gået. To af hans posters, kan ses på billedet herover, i venstre hjørne, som fulgte med i min goodiebag. De kan også ses på hans hjemmeside, lige her

Jeg synes de fortjener at blive delt på bloggen, så nedenfor kan du lige få et smugkig på 2 af dem. Hans giraf og ulv. Kalenderen har allerede fået en fin plads i mit hjem.



Har du været på Finderskeepers i weeekenden, og 
faldt du for noget, på en af de inspirerende stande? 

Søde Søndags-hilsner 

Smil Lene .0)) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar