torsdag den 4. september 2014

Food Festival 2014 - Nordens største madfestival - i Århus....


Food Festival 2014 - Nordens største madfestival - i Århus. 



Så er det i morgen, at årets Food Festival - Nordens største madfestival for alvor starter. Fra 5-7. september 2014. De har travlt med, at gøre klar på Tangkrogen, og jeg følger tæt med i planlægningen og forberedelserne via @Foodfestivalofficial på instagram. 

Tangkrogen forvandles til et mekka af madoplevelser. Mange prominente kokke fra ind- og udland, madentusiaster, aktører, forskere, formidlere, debattører, mad-bloggere, presse, forbrugerne og ikke mindst de frivillige står klar til, at være del i årets store begivenhed på Tangkrogen i Århus. 

Læs dagsprogrammet her, så du kan planlægge din rute hjemmefra. Der er et hav af oplevelser indenfor de mange områder på festivalen. 

Det er muligt at deltage i en masse workshops i løbet af de 3 dage, hvor Food Festival 2014 foregår. Husk at købe billet til både indgang og evt. workshop, som du ønsker at deltage i. Se her  

Og du behøver ikke at spise hjemmefra, for du kan smage på et hav af forskellige lækre små retter overalt, og købe spændende produkter. Det er muligt at komme ud og sejle, der er guidet ture på festivalpladsen og tag endelig børnene med. Der er rig lejlighed til, at de kan være med i børnehøjde i området Ballademad

Sidste år tilmeldte jeg mig som frivillig, hvor jeg fredag var på Mad- og Kokkeskolerne om fredagen, og solgte økologiske drikkevarer om søndagen. Det kan du læse om her

Tidligere på året åbnede Food Festival en pop-up restaurant i deres lokaler i Studsgade. Her bød de på en lækker nordisk brunch, for at sætte fokus på Food Festival 2014. Det kan du læse mere om her. 

Jeg er ved at lade op til 2 dage som frivillig på Food Festival. Faster også af samme grund, pga. al den mad jeg skal indtage de næste dage, ha! 

Fredag kan du finde mig i området Traktementet. Lørdag er jeg sat på som "uspecificeret", og ved endnu ikke, hvor jeg kommer til at arbejde. Søndag skal jeg bare cruise rundt, og skal helt sikkert se DM i Hotdog - Det vil jeg ikke gå glip af.

Du kan følge mig på min instagram profil @justlove2ndhand, som jeg løbende vil tjekke, og jeg vil løbende opdatere med billeder fra festivalpladsen. 

Brænder du for, at være del  af Nordens største madfestival - som frivillig -  er jeg ret sikker på, at der også er en plads til dig. Der er altid brug for ekstra hænder, og nogle frivillige melder måske fra pga. sygdom. 

Læs mere om det at være frivillig på Nordens største madfestival - et stort fællesskab med masser af oplevelser og inspiration - læs mere her

Men du kan også bare besøge festivalen. Blive tanket op med viden om mad, få inspiration, og smage på de mange gratis smagsprøver, der er på festivalen. Ses vi? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar