lørdag den 12. juli 2014

Stilletid på bloggen & Ferieglimt m. Hverdagsretter ....

Stilletid. 
Der har været lidt stille igen siden i Søndags. Ugen har været en bland-ing af frustration og glæde. Ferietid for teen-ageren og vigtige opgaver som skulle løses, før jeg stikker af på ferie med ham, med ro i maven. 

Og så kom der lidt flere udfordringer i forbindelse med vores ferie til Sverige, så det var tæt på, at vi ikke kom afsted.  

Jeg er uddannet lægesekretær, og elsker mit fag. At kunne gøre en for-skel for patienterne, og være en del af et pro-fessionelt team. Love it. 

Har for en kortere periode ikke haft arbejde, da mit vikariat stoppede, og ikke kunne forlænges. Det ved man selv-følgelig, og har været afklaret med dette hele tiden. I star-ten nød jeg at få et pusterum, men nu må der godt ske noget igen!  

Jeg har fornylig søgt en stilling som lægesekretær på en afdeling, som bare var skræddersyet til mig. Samtalen gik også rigtig fint, og afdel-ingen var også klar til, at ville skri-ve kontrakt med mig på et vikar-iat. Regionen spændte så de-sværre ben for, at det kunne lykkes. ØV. ØV. 

Heldigvis lykkes det os, at finde en løsning på det, og cyklede derfor i sidste uge op på Århus Sygehus, for at underskrive kontrakt. Er lettet og glad efter de udfordringer det gav os. Jeg glæder mig. Og afdelingen glæder sig. jubii. 


Nu kan jeg med ro i mave og sind, holde ferie fra næste uge, og glæde os til, at turen går til Sverige. 

Færgen vi skal sejle med i næste uge fra Grenå, valgte så, at spænde ben for os. I sidste uge sejlede færgen ind i molen, og lavede et stort hul i skroget!!!!! Det sker bare ikke, når vi lige har planlagt ferie hos vores svenske familie. 

Vi måtte vente på nyt fra Stenaline, og krydse fingre for, at færgen blev klar til, at sejle mandag, hvor vi havde planlagt, at tage afsted. 

Men i forgårs tikkede en sms ind fra Stenaline, at sejlruten fra Grenå er aflyst, og vi derfor er ombooket til Frederiks-havn. ØV ØV! Det giver os ikke kun en ekstra rejsetid på 2,5 time fra Århus, men også en merudgift på en togrejse Stena-line ikke betaler.  

Vi har valgt, trods de udfordringer det har givet os, at tage afsted fra Frederikshavn. Og vi glæder os meget til, at holde ferie med vores sven-ske familie. Har sendt klage til Stena-line. Så må vi se, om de giver os en kompensation. Men ferie det vil vi have med familien. <3




Ferietid er også lig med tid til, at lave et lækkert morgenbord, med god tid til at sidde og hygge med lækkerier. Pandekager. Mysli. Frugt. Toms chokolade, som jeg var så heldig at vinde i sidste uge. 2 pakker med 70 % chokolade. Uhm. 


Men også aftenmåltiderne nyder vi. Især når teenageren overnatter i en shelter med god spejderven fra skolen. Snak til 3 om natten, og bliver så vækket meget tidligt af morgenfrisk hane og høns og andre fugle. De står jo op sammen med solen, ha! 



Træt teenager kommer hjem fra shelterovernatning. Meget meget træt, ha! Ser lidt tour de France. Spiller Fifa. Sover. Spiller lidt mere Fifa. Så er det jo ikke så tosset, at slæbe sig ud af sin seng, og nyde en lækker taco-menu. 



Nem og billig aftensmad her i ferietiden. Samtidig hyggeligt, at mixe sin egen taco, og så smager de jo bare topskønt. 



Tacomenu - Mix selv. Let, billig og lækker feriemenu. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Hvad sætter du på bordet, her i ferietiden? 

Bedste Sommerhilsner 

Smil Lene .0)) 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar