onsdag den 2. juli 2014

Sommerplaner & Sommermad ....

Sommerplaner
Jeg ved det. Der har været lidt stille på bloggen siden fredag, hvor vi deltog i bryllup. Teenageren har sommerferie, og har nærmest ikke været til at slæbe ud af sin seng. Hvis han er kommet ud af den, har det været for at finde køle-skabet. Ellers har den stået på FIFA fodbold på drengeværelset. Med høje råb fra værelset når han scorede mål. Taber han, kommer han ind i stuen og laver larm, der mindst lyder som 10 vikinger, der holder fest, ha! 

Yderligere har jeg haft nogle praktiske ting, der gerne skal på plads, inden vi stikker af på ferie. Og vi glæder os til, at komme afsted. 

Teenageren og jeg tager til Sverige, i Kungsbacka. Her skal vi besøge min svenske kusine og hendes mand. Vi skal nok også hilse på deres børn og barnebarn, hvis de er hjemme. De er rigtig familiemennesker, som er dejlige, at være sammen med. Helt nede på jorden typer, som man kan tale med om alt mellem himmel & jord.




Billetterne er bestilt til turen, og jeg må sige, at det bliver en let tur til Sverige. Vi går ned til havnen i Århus, som vi bor meget tæt på, tager toget til Grenå og hopper på færgen Grenå - Varberg. Ruten kan ses lige her. 

Det er ovenikøbet rigtig billigt, at komme til Sverige, så det vil vi helt klart gøre noget oftere. For at være tættere på vores svenske familie. Det er muligt at købe 1-dags billetter, hvis man vil det. Det er godt nok en rigtig gammel skude af en færge, men vi satser på, at vejret bliver topskønt, så vi kan slå nogle af timerne ihjel på soldækket og hygge os med bøger, spil, kaffe, frokost, hjemmebag og hygge. 

Vi havde besøg af min kusine og mand i foråret, og det kan du læse om i et tidligere blogindlæg lige her. Der skal nok komme billeder fra vores tur på bloggen. Det er også muligt at følge lidt med på Instagram, hvor jeg også løbende uploader fotos. 

Min instagram profil: #justlove2ndhand følg mig også gerne her, hvis du har lyst. 

Sommermad. 
I denne tid, hvor teenageren er hjemme pga. sommerferie, bliver køle-skabet tømt lige så hurtigt som det bliver fyldt op. Derfor bruger jeg også en del tid i mit køkken, hvilket jeg ikke har spor imod. Der bliver bagt en masse, og i dag har jeg bagt teenagerens favoritboller, som er en lækker blød bolle. Den er anvendelig både til morgenbordet til weekenden og som en fødsels-dagsbolle. Jeg har anvendt opskriften i mange år til min søns fødselsdag, og pyntet den forskelligt hvert år, til stor glæde for både voksne og børn. 

Pølsehornene er også rigtig lækre. Har skiftet grahamsmel ud med rugmel, og det fungere rigtig fint. Anvender også mere rugmel end der står i op-skriften, og det kan de sagtens tå-le, uden at de bliver for grove. Både boller og pølsehorn er begge fryse-egnet. Teenageren e l s k e r, når der kommer rosiner i, det kan man jo bare undlade, hvis ikke man er vild med dette, eller erstatte rosiner med en mørk chokolade, hvis man vil, uhm.

Opskriften på Kardemommeboller findes her og pølsehorn finder du her, hvis du skulle have lyst til, at lave dem. Lad mig gerne høre om du kan lide dem, hvis du har testet dem af. Link meget gerne til min blog, hvis du selv er blogger. Tak. Tak. :0) 




¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Hvad står dine sommerferieplaner på?  

De Bedste Sommerhilsner 

Smil Lene .0)) 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar