lørdag den 5. juli 2014

Feriehygge m. Hjemmelavet Mysli & Nutella ....

Feriehygge med Hjemmelavet Mysli & Nutella.
Sommerferietid er hyggetid. Derfor er det også skønt, når der er god tid til, at sidde og hygge os over morgenmaden. Tid til, at hygge-sludre og bare tage den med ro, da der ikke er noget vi skal nå. 

Det tager ofte nogle dage at komme i feriegear. Teenagerens indre vækkeur har også drillet de første dage, når han til dagligt er vant til, at stå tidligt op for at komme i skole. Men så er det jo skønt, at han bare kan sove videre indtil han vågner. Jeg står dog lidt tidligere op end ham, og nyder, at sidde i ro med min morgenkaffe, til lyden af klokkerne fra Århus Domkirke. Vi bor næsten i højde med det store ur, og kan se kirken fra vores køkkenvindue. Skønt. Herunder ses lidt fotos af vores ferie morgenbord. Det kan variere lidt afhængig af, hvad vi har lyst til. Bon appetit. 


Jeg elsker mysli ovenpå A38 eller yougurt. Særligt Urtekram mysli som jeg synes er toplækre. De er rige på fuldkorn og er både økologisk- og fair-trade mærket. Der findes flere lækre varianter, så det er bare med, at finde ens favorit. Har tidligere blogget om urtekram mysli lige herMen jeg laver også meget gerne min egen mysli, gerne med et mix af urtekram mysli, AXA fuldkornshavregryn, nødder, dadler, rosiner, græskarkerner m.v. Jeg rister det hele på en pande med smør og honning, og lader den køle helt ned, før jeg hælder den på et lufttæt glas. Så er der mysli til morgenmad, dessert og et mellemmåltid. 






På Nutellas facebookside kunne man for en periode få printet og sendt sin helt egen personlige etiket til sit nutellaglas.Der var et max antal etiketter sat på bud i en periode hver dag. Så var bare med at komme til tasterne, hvis man ville have et af dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar