onsdag den 30. juli 2014

Farvning af lokkerne & Ny Jump-suit....

Farvning af lokkerne. 
I dag er det tid til farvning og pleje af lokkerne. Med både sol & badning i saltvand, kræver min manke rigtig meget pasning og pleje. Jeg farver mit hår 3-4 gange i året, for at mit hår ikke bli-ver ødelagt. Jeg har valgt, at farve det selv, af følgende grunde: 


1: udgiften til farve hos frisør, er for dyr = stor manke.

2: Forventnings-afstemning frisør/kunde - går ofte galt.
3: De 2 favoritfarver passer perfekt til mit hår og smag. 
4: Prisen for de 2 farver jeg anvender koster ml 65-130 kr. 

Jeg har prøvet flere hårfarver. Vigtigt for mig er, at farven er mahogny, da det giver et naturligt udtryk til min hudtone. Og så er det vigtigt, at den er uden ammoniak, så jeg undgår at besvime af ammoniakdampene på badeværelset, ha! 



Hårpleje. 
Mit hår har naturkrøl og fald.  For at opnå den bedste pleje af mit hår, har jeg spurgt Frisør Gun-Britt til råds. Hun har rådet mig til, at vaske det max 2-3 gange i ugen, da det ofte er nok. Gun-Britt fortæller, at kvinder har tendens til, at vaske det for ofte. Jeg anvender også en conditioner, da det el-lers er helt umuligt, at redde manken igennem.

Løbende anvender jeg en hårkur for at undgå, at mit hår bliver tørt, og sover gerne med den om natten.  Jeg undgår, at føntørre og bruge andre varmeelementer i hver-dagen, og lader det bare lufttørre med en hårcreme. Når jeg tørre mit hår, krammer jeg det med et håndklæde og vikler det omkring håret, så det ikke strammer for meget.     

Løbende tilføre jeg også mit hår lidt Morroccan oil, så hår-spidserne får tilført fugt. Anvender kun elastikker uden metal, for at undgå, at ødelægge håret. Køber dem i Magasin, Århus.

Herunder en række selfi' billeder. De er taget i parken bag tand-lægehøjskolen i dag, efter mit hår er farvet. Jeg er i ført min nye jumpsuit. Fandt den til et privat loppemarked i Mejlgade, i juni mdr.  Jeg kom tæt på lukketid, så jeg lavede aftale med pigen der havde den om, at komme og prøve den hos hende. Den måtte bare med mig hjem. Er vild med både farve og model. Den har bar ryg med bindesnor, og elastik i taljen. Topskøn, at have på her i sommervarmen, fordi den er ærmeløs. 




Klipning
Det er ved at være et stykke tid siden, at jeg sidst er blevet klippet. Jeg er løbende blevet klippet af forskellige frisører, men er sjældent helt tilfreds med resultatet. For ca 3 år siden blev jeg dog klippet af en 3. års elev på Århus Frisørskole. Mit hår trængte virkelig til, at blive klippet. En frisørelev søgte en hårmodel, og det ville være gratis. 

Jeg havde selv indflydelse på frisuren, så det gav mig også en vis tryghed. Det kan jo vokse ud igen, men dog rart, at have en vis indflydelse, især på længden. Det må ikke blive for kort. Hun skulle have opbygget noget mere erfaring inden svendeprøven, og havde et halvt år tilbage. Derfor turde jeg også godt, at lade hende klippe mine lokker. Jeg var glad. 

Nu har jeg lavet aftale om, at tage til Horsens, så hun igen kan svinge saksen i mine lokker. Hvad er bedre end at finde en fri-sør, der kan klippe ens lokker, lige som man drømmer om! 

Billedet herunder er fra første gang hun klippede og stylede mit hår. Det er tydeligt at se naturkrøllerne. Da det ikke er blevet klippet længe, har det tendens til, at blive tungt og der kommer mere fald i, som ses på de øverste billeder. Men de er der. Krøllerne. Og jeg er glad for, at kunne style det forskelligt, afhængig af humør og lejlighed.  
  


Hvad er dit bedste stylingtip? 

Bedste Sommerhilsner 

Smil Lene .0)) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar