lørdag den 12. september 2015

1,03.34 ....

1.03.34




Løbsnummer udleveret. Spændingen stiger. 12 km ruten starter snart. 

 Klar. Parat. Løb. Står klar i startområdet til 12 km løb. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Søndag d. 30. august - dagen før min fødselsdag - blev Marselisløbet afholdt på Tangkrogen. Kampklar var jeg til at gennemføre mit første løb, og havde tilmeldt mig 12 km ruten. 

Jeg har trænet op til løbet i Riis Skov over en periode, og med den ugentlige træning i Riis Skov med løb flere gange ugentligt på 8-10 km, følte jeg mig godt klædt på til, at afprøve 12 km ruten. Det kuperet terræn i Riis Skov inkl. djævlebakken - både ned og op et par gange på min rute - er klart med til, at min form er god. 

Der var fælles opvarmning og der blev holdt tale før startskuddet lød. Spændingen steg. Der blev talt ned fra 10, og så lød startskuddet. Der var mange løbere tilmeldt ruten, så der var rift om at komme ud af startboksen, som var det en flok vædeløbsheste der stod klar til at løbe. 

Ruten gik ud langs Strandvejen og igennem Marselisskoven ud langs asfaltvejen, hvor vi bl.a. passeret dyrehaven. Der var mange løbere så det var med at finde plads til, at løbe frit og løbe sammen med nogle, der løb samme tempo som jeg selv. På ruten var der musik med DJ og flere vandposter undervejs. Der var mange pensionister med, og det synes jeg var ret sejt. Klart de lige var forbi vandposterne i det lumre vejr, men flot at de også deltog. De første 5 km fortsatte ud langs asfaltvejen. Her blev vi så ført ind på skovstierne hvor jeg så frem til, at ruten blev mere kuperet. Det blev den og det var sjovt, at sætte tempoet op. Fik også overhalet en del løbere op ad bakkerne. .0)

De 12 km var overraskende hurtigt gennemført og fik en sms med min tid straks jeg passeret mållinjen med tiden 1.03.34. Nåede ikke at blive forpustet på ruten. Og det må jo betyde, at min ugentlige træning i Riis Skov, har givet mig en god grundform. 

Det var en god oplevelse, og sjovt at prøve at være med til mit første løb. Jeg var også godt tilfreds med min tid. Kunne godt løbe hurtigere i starten, men da jeg ikke kendte rutens kuperet terræn, valgte jeg at tage det med ro i starten. Mit mål var at gennemføre løbet, da det jo var mit første. 

Det var en god og sjov oplevelse, og det har klart givet mig blod på tanden til, at deltage i flere løb fremadrettet. Jeg vil fastholde mine løbeture på 8-10 km flere gange ugentligt i kuperet terræn, og sætte mig nye mål. 

Du kan læse om Marselisløbet her, og se resultatlisten her. Ud af 45 deltagende løbere i aldersgruppen 40-44 (kvinder) på 12 km ruten, blev jeg no. 13. 

Deltog du i Marselisløbet? Fortæl gerne om din egen oplevelse af Marselisløbet i kommentarsporet under blogindlægget. .0) 


Obs: 
Scrol også helt ned i bunden af bloggen, hvor du kan se favoritindlæg, min blogrulle og favoritsider, der er med til at inspirere mig i hverdagen. Bloggen har også sin egen facebookside Justlove2ndhandbyleneb. Giv siden et like, og vælg Ja til notifikationer, så får du løbende blogopdateringer, opskrifter, anbefalinger og billeder fra hverdagslivet. Følg også gerne bloggen på BlogLovin  & Google+. Bloggens 2 IG profiler: @justlove2ndhand og salgsprofil secondhand_aarhus_bylene. Link i bio til bloggen på begge IG profiler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar