torsdag den 2. april 2015

Forår i luften.......

Forår i luften....



Søndags DIY projekt, og nu er der forår i stuen. Hylden har jeg købt på instagram. Elsker, at lege med boremaskine, skruetrækker og vaterpas. 


Nu opgraderet med nyt "brugt" fladskærmstv, så nu kan jeg se "Kurs mod fjerne kyster" og madprogrammer i lange baner! 

 
Chili con carne med spark i, det synes teenageren så ikke! Vi havde en lille chilibattle om, hvorvidt chilikornene skulle med i retten eller ej. Claus Holm måtte afgøre vores battle, og teenageren vandt! De skal med - det skal kradse .0)


Trendsales net jeg har fået gratis tilsendt. Bruger det til at samle tøj & sko jeg har til salg. Smut gerne forbi min Trendsalesprofil pava04 & min IG salgsprofil @secondhand_aarhus_bylene. Sælger nyt & secondhand tøj, sko og boligting. Rydder op - det' billigt.


Hygge med teenageren på cafe´ Hollywood. Nogle gange er det bare dejligt, at kunne hoppe udenom madlavningen og tage på cafe´. 

Skøn morgenmad med æg og havregrød. Æggebægret har jeg fundet på en IG profil og skålen har jeg testet for virksomheden Ib Laursen her 

DIY projekt med ny secondhand hylde og forårsblomster, ren hygge.


Mokka i Casagentkop og havregrød med frugt i et gammelt lerfad. Love it. 
¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Marts er virkelig gået stærkt. Lyset er kommet, og det nyder jeg virkelig. Foråret er dog også lunefuldt, og det har betydet, at teenageren har ligget syg med influenzaramt krop siden påskeferiens start. Jeg har nydt, at gå nogle ture rundt i latinerkvarteret for lige at trække en mundfuld luft, efter at have nurset ham.

Er nu opgraderet med nyt tv. (det gamle billedrørstv gik på pension i januar) og fandt det et stenkast fra mig til spotpris. Nu kan jeg både se "Kurs mod fjerne kyster", tennis og madprogrammer i lange baner, ha!

Der laves nu forsat lækre hverdagsretter og bages lækre kager til teenageren, selvom jeg længere låner hans tv. Vi har haft en lille chilibattle, som Claus Holm fra Go' Aften DK altså måtte afgøre, og teenageren vandt! ,0) chili er ikke min store kompetence, og har derfor undladet, at tage frøene ud af chili'erne når jeg har lavet chili con carne. Teenageren mente, at de små frø skulle med i retten, for at give dem mere styrke, og det var Claus Holm altså enig i!! De skal med - det skal kradse!! 

Vejret har været en blandet landhandel i marts, men heldigvis har der også været flere tørre dage, så jeg har kridtet løbeskoene og smuttet ud langs Århusbugten og Riis Skov, love it! 

Det er ikke så tit teenageren og jeg tager ud og spiser, men forrige uge var vi begge så trætte, så vi lod kødgryderne stå og tog et smut på cafe Hollywood. Teenageren fik sig en lækker burger, og jeg fik tigerrejer, hyggeligt med tid til nærvær og snak. 

I denne tid, sender Trendsales gratis net ud til deres brugere og sender det via swipbox. Jeg bruger mit til, at samle noget af alt det tøj og sko jeg sælger på Trendsales (profil pava04), og min instagramprofil @secondhand_aarhus_bylene. Smut gerne forbi, og se om der er noget der kunne friste. Rydder op!!

I marts svigtede min elskede mokkamaster fra Wilfa desværre. Den kunne åbenbart ikke klare presset, og den havde en defekt. Skrev til firmaet om defekten, og vupti, så stod der en ny Wilfa Mokka master i mit køkken. Man skal jo ikke gå ned på mokka, og andet udstyr i køkkenet. Love it! 

Har nydt nogle af de skønne solrige martsdage på bagtrappen med mokka, frokost og en god bog. Vores baggård er ikke spor charmerende, men når solen luner og der er mokka i koppen, ahhh! 

I sidste uge startede jeg op i nyt job. Et vikariat på Århus Sygehus. Det betyder nye rutiner og en anden hverdagsrytme. Det er dejligt at være tilbage i folden og kunne gøre en forskel, for de mange patienter og omgås søde og kompetente kolleger. 

Påskeferien skal vi bruge til, at komme helt ovenpå, så vi er startklar til en ny uge. Teenageren har virkelig været sløj siden påskeferiens start, og jeg har overtaget hosten!! Så den står på ro, hygge og så vi vil ud og nyde det skønne påskevejr. Håber det kan blive til et par løbeture langs Århusbugten og Riis Skov. En af påskedagene samles vi med familien til påskefrokost, og vil et et smut til Riis Skov for at plukke ramsløg, så jeg kan trylle en lækker ramsløgpesto sammen, til den lækre lammekølle, Mums. 

Håber I får en helt fantastisk påske allesammen. Det er tid til,at lave en skøn brunch til teenageren og jeg på en sen skærtorsdag formiddag. Hvad skal du lave i påsken? 



Forår i luften, men også lunefuldt. Teenagereren ramt af influenza!



TAK til Wilfa for ny mokkamaster, man skal ikke gå ned på mokka. .0)


Hyggetur i latinerkvarteret i Århus. God atmosfære, hyggeligt cafe´ liv og butikker. Bor et stenkast fra området, love it. 


Der er også kommet point på endomondokontoen i marts måned, skønt med løbeturene langs Århusbugten & Riis Skov. Love it. 


Nyder forårssolen på bagtrappen med mokka, frokost og hyggelæsning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar