lørdag den 4. april 2015

Påskehygge i Århus...

Påskehygge i Århus. 


Påskeharen har været på visit, og påskeæggene skal gemmes godt i år, for teenageren finder dem alt for hurtigt. Kan du finde dem? ;0) 


Skøn tur hjem langs havet efter ca. 8 km løb påskelørdag. Love it.

Påskeløb langs Århusbugten og i Riis Skov inkl. trappestep ad flere gange. Det giver glæde og mentalt overskud at komme afsted. Love it.



Løb blev dokumenteret og der kom point på endomondokontoen i april måned. Skøn løbetur langs Århusbugten og Riis Skov påskelørdag. Love it. 


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Det' blevet påske, og vi hygger i det lille hjem i Århus. Vi forsøger, at komme helt ovenpå sygdom inden en ny uge starter med skole og job i næste uge. Vi hoster om kap, men trods hosten, så hygger vi med hjemmebag og god mad. 

Der er blevet bagt Sif Orellana's lækre "decemberboller" igen igen, for de er blevet et hit og kan sagtens spises i april. De indeholder en masse lækkert og sundt kræs. Denne gang har jeg lavet dem med dadler, svesker, valnødder og lidt solsikkekerner. Også figner er lækre at putte i dem. De er bagt på grahamsmel, fuldkornsmel og lidt ølandshvede fra Samsø. En virkelig god mel, jeg har fundet i Føtex.

Påskevejret er jo helt fantastisk, og teenageren skulle luftes i går, og da Riis Skov vrimler med ramsløg i denne tid, pakkede vi kurven og tog et smut ud for at samle ramsløg til en lækker ramsløgpesto til påskebordet. De dækker et stort areal af skovbunden i Riis Skov og det er den skov i DK, hvor der er flest ramsløg, uhm, smager så lækkert. Jeg har lånt Claus Dalbys opskrift. 

I går kom påskeharen på visit. En hyggelig tradition, som jeg har taget med fra min egen barndom, hvor vi fandt påskeæg på Fanø i vores sommerhus, sammen med vores ferievenner. Dog er teenageren lige skarp nok, til at finde påskeæggene, så de skal gemmes rigtig godt i år, ha! 

I morgen skal vi samles med familien til påskefrokost, og derfor så jeg lige mit snit til, at spænde løbeskoene på,og tage en rask tur ud langs Århusbugten og i Riis Skov. 

Vejret var helt fantastisk smukt og skønt at se, hvordan det pibler op af jorden med ramsløg og forårsblomster. Også lækkert, at svede igennem, når jeg er møjforkølet og har ondt i halsen. Det holder mig altså ikke tilbage, for en skøn løbetur. Just dot it! Skovtrappen blev taget godt i brug i dag, med step op ad trapperne ad flere omgange. Det er effektivt og virkelig skønt,og så giver det jo balder af stål, ha!. Jeg afsluttede løbeturen ved havet, hvor jeg nød solens stråler et øjeblik, før turen gik hjem langs jernbanen.

Rigtig skøn påske til jer alle. Håber I nyder den lige så meget som vi gør med god mad, hygge og fantastisk påskevejr. KH Lene. .0)

Smut meget gerne forbi bloggens facebookprofil, og giv siden et like. Der er løbende opdateringer på bloggen, anbefalinger, billeder, opskrifter og den konkurrence jeg ikke nåede at sætte i gang i marts, vil jeg sætte i gang i april. Hep Hep, kig forbi .0)  




Sif Orellana's lækre decemberboller, der også hitter i april. De er supernemme at bage. Koldhævet med dadler, svesker og nisseøl, haps.


Lækkert morgenbord fredag formiddag, med Sif Orellana's decemberboller, der også hitter i april. Download "Vores Jul" på saxo.com helt gratis. 


Teenageren og jeg tog i Riis Skov, for at plukke ramsløg til hjemmelavet ramsløgpesto. Skoven er dækket af ramsløg i denne tid.

Der laves ramsløgpesto af de mange ramsløg vi plukkede i Riis Skov, mums. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar