lørdag den 18. april 2015

April glimt ....

April glimt.


Forår i entréen med blomster i stribet kähler limited vase, smuk. 



Forår i solen på bagtrappen med mokka i koppen, A38 og en god bog.

  
2. påskedag nød teenageren og jeg en lækker æggekage til aftensmad, mums. 


Løb langs Århusbugten og Riis Skov. Det giver mentalt overskud og glæde i en travl hverdag,  Love it. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Vi er i April, og er allerede nået til d. 18. Tiden går ufattelig stærkt i denne tid. Startede op i nyt job som lægesekretær i slutningen af marts. Både oplæring og alle de mange nye indtryk med nye kolleger, har virkelig kostet på energikontoen. Siden jeg startet i nyt job, har jeg kun set en smule tv i weekenden. Er væltet om tidlig aften,for at kunne finde kræfter til næste dag. 

Derfor har jeg virkelig nydt, at slappe af på bagtrappen med en kop mokka og en god bog, når jeg har haft fri efter job og i weekenderne. Vejret har heldigt nok vist sig fra sin gode side med sol og tørvejr. Har derfor også været hurtig til, at springe i løbeskoene på de solrige dage. Det giver mig mentalt overskud, at komme ud og løbe, afsluttet med træning i anlægget i Riis Skov efter løb. Love it.

I april har jeg også været rundt i genbrugsbutikker, og jagtet skatte. Bl.a. en skøn gammel kande jeg fandt til kun 30 kr. Få dage efter kontaktede en pige mig, da hun stod til at skulle flytte, og ville gerne forære mig et keramiksæt. Det matcher min fine gamle kande så flot, og jeg er virkelig glad for sættet. Hvad synes I? 

I april har jeg også brugt tid i mit køkken på, at lave lækre hverdagsretter til teenageren og jeg. Bl.a. lasagne og æggekage, og når der har været tid til at bage, har vi bl.a. lavet lækre kokostoppe og Sif Orellana's decemberboller, som forsat er et hit. 

I dag nød vi at sove længe og spiste sen morgenmad. Dejligt når der er god tid til hygge og derfor skulle teenageren forkæles med lækre klatkager. Et godt og sundere alternativ til pandekager og en god måde,at bruge resterne fra havregrøden. Jeg steger dem normalt i kokosolie fra urtekram, men var løbet tør for kokosolie, så de blev stegt i Lurpak smør i dag. Jeg nød dem med Anne Hjernøe's lækre appelsinmarmelade med vanilje og ingefær fra Svansømed et drys kokos og rørsukker, mums. Teenageren nød dem med peanutbutter og økologisk hindbærmarmelade. 

April er fyldt med spænding. Teenageren venter brev om optagelse på gymnasiet, og så vare det ikke længe før fagene til 9. klasses eksamen bliver udtrukket. Vi ser os forsat om efter ny bolig, men afventer lige og ser hvor han bliver optaget, så vi kan målrette vores boligsøgning. 

Hvad har du fyldt april måned med af rare oplevelser? 


Smukt gammelt keramikstel som jeg har fået gratis af en pige der skulle flytte. Kanden har jeg købt for 30 kr. i genbrugsen i Århus.


Skøn morgenmad med teenageren, og det nye keramikstel tages i brug.


Dej til klatkager. Skønt med forkælelse i weekenden, når vi har fri


Klatkager med Anne Hjernøe's appelsinmarmelade fra Svansø, mums.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar