mandag den 2. februar 2015

Status på januar med små glimt ....

Status på januar med små glimt. 


Teenageren luftes i sneen. Hyggelig tur i Universitetsparken. 





 Sif Orellana's lækre Decemberboller nydes også i januar, Uhm.












Trætte stænger efter løb langs Århusbugten & Riis Skov. Det giver mig mentalt overskud og glæde efter en god løbetur. Love it. 


Statist på Badehotellet sæson 2, i afsnittet "Den store fest". Kan du mon spotte mig på billedet, sammen med de øvrige skønne statister?

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Januar er forbi og februar har overtaget stafetten med sneflokke og kulde. Det har været en lang måned med både sne, regn og rusk, brrrr....! Det har også været en måned, med mange store opgaver i kalenderen. Teenagerens første eksamen i Fysik/kemi, som han klarede til UG + og slange. Det fejret vi med 4 lækre øko-bøffer fra Skern Enge, som jeg vandt tidligere på året. De har bare ligget og hygget sig i fryseren, til der kom en god anledning. Den kom her i januar, så flot. 

Der har været premiere på Badehotellet sæson 2, hvor jeg sammen med 7 andre skønne statister tjekkede ind på Badehotellet, sammen med en lang række af de fantastiske skuespillere, der er med i serien. At se mig i glimt flere gange i afsnit 2 "Den Store Fest" under Grev Ditmar og Amanda's forlovelse, har virkelig været sjovt. Har ventet siden Juni 14', hvor optagelserne i SF Film Production fandt sted. En oplevelse af den helt særlige slags.

Det var også i januar, at mit gamle analoge billedrørstv,valgte at gå på pension (snøft, snøft). Det har gjort det godt i flere år, men betyder, at der nu må forhandles med kage, pølsehorn og andre lækkerier, så jeg kan låne teenagerens fladskærm. Vil jo ikke gå glip af et afsnit af Badehotellet, ha!  

Det er heldigvis også blevet til flere gode løbeture langs Århusbugten & Riis Skov. Vejret blev dog lige en tand for råt og koldt midt i Januar, så jeg satte løb på pause. Det er bestemt ikke noget mine led er vilde med. Har dog været hurtig til, at springe i løbeskoene når det har været tørvejr. Det giver mig mentalt styrke og overskud, med hverdagens mange gøremål og tankerne bliver clearet, love it! 

Et nyt kapitel starter for teenageren efter 9. klasse. Han forlader folkeskolen og starter på gymnasiet. Det betyder, at vi er på rundtur til forskellige "åben hus" arrangementer, for at få et indtryk af de forskellige gymnasier. Han har et stort ønske om, at komme på Egå Gymnasium. Det kræver dog, at vi bor i Egå/Skæring i selve optagelsesperioden. Det er en udfordring, da vi på kort tid, skal nå at finde bolig med indflytning i april / maj måned. Vigtigt, at have et alternativ, og derfor har vi også besøgt Århus Katedralskole, som vi fik et rigtig godt indtryk af, og med næsten samme linje som på Egå. 

I sådan en kold januar måned, har jeg brugt masser af tid i mit køkken. Bl.a. har jeg bagt Cathrineyoga's lækre helsebrownie, som jeg også bagte til nytår. Denne gang med Urtekram kokosolie, lakridschokolade og mørk kakao, for at give den mere dybde. Den er så lækker, og forsvinder meget hurtigt i det lille hjem. Et godt alternativ til den syndige, da dit blodsukker ikke løber løbsk. Prøv den! 

Også Sif Orellana's lækre decemberboller har vi nydt, og de smager altså lige så godt i januar som i december. Har tømt lagret for nisseøl i Føtex, så jeg er sikret decemberboller langt ind i 2015, hik! De er virkelig blevet vores favoritboller, uhm.

Det er også tid til, at reservere plads til årets loppemarkeder i Århus. Jeg er nu sikret plads på Ingerslevs Boulevard i foråret og sommeren. Pladserne forsvinder som dug fra solen. Har haft stand på Ingerslevs Marked i mange år. Elsker stemningen og atmosfæren på markedet. Mange loppemarkeder er blomstret op forskellige steder i Århus, men holder mest af Ingerslevs Boulevard. En god måde, at få ryddet op på loftet og i depotrummet. Elsker samtidig dialogen med både gæsterne og kræmmeren. Og så er det jo ik' så ring´ endda, hvis vi kan tjene en bette skilling, på de mange kræmmerting vi har med.

Fik også oprettet en blogprofil på facebook, så bloggen nu har sin egen facebookside. Den bære samme navn som bloggen, så smut meget gerne forbi siden og giv den et LIKE og vælg notifikationer til, så vil du få løbende opdateringer, når der er nyt på bloggen. Du kan læse mere om blogprofilen lige her.

Alt i alt, har januar været en rigtig travl, spændende og til tider udfordrende - og meget kold måned. 

Jeg glæder mig til februar, der vil byde på mere sne. Også fastelavnsboller skal der bages i februar måned (mums!), og så er der snart vinterferie. Det vil der komme meget mere om i de kommende dage. Så hold øje med aktiviteterne på facebook & bloggen. 

Hvad skete der af spændende ting for dig i januar 2015? Læg meget gerne en besked i kommentarfeltet herunder. Det' så hyggeligt, at høre fra jer! .0)) 


Vi er blevet fan af Cathrineyoga's lækre helsebrownie. Et godt alternativ til den syndige, så blodsukkeret ikke løber løbsk.


Teenagerens flotte fysik/kemi eksamen, blev fejret med lækre øko-bøffer fra Skjern Enge! Teenageren fik Masterchef kasketten på, og stegte bøffer til 200 kr. stykket! Godt at give de unge mennesker lidt ansvar! ;0) 

Det sidste stykke af Cathrineyoga's helsebrownie. Prøv den! 


Pølsehorn med lammepølser & grahamsmel. Luftige og lækre. Gode til madpakken eller til eftermiddagen og aftensmaden. Haps! 


Masseproduktion af dadelkugler. En sund og lækker snack. Haps, og de er væk! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar