lørdag den 14. februar 2015

Glimt fra vinterferien i Århus....

Glimt fra vinterferien i Århus. 


tirsdag lavede vi fastelavnsboller, og teenageren lærte kunsten, at lave glasur. 

Det blev et sent natteprojekt med fastelavnsbollerne, gab! 

I biffen med teenageren for at se Mænd & Høns. Skæv og sjov film.

Sif orelanna's lækre decemberboller er vores favoritboller, og de skulle selvfølgelig bages i vinterferien til morgenbordet, mums.

turen gik hjem langs Århusbugten efter skøn løbetur på 7,60 km. 

Der blev sparet point op på endomondokontoen i februarchallenge.

Efter 7,60 km løb langs Århusbugten & Riis Skov, nyder jeg solens stråler ved havet med lukkede øjne = mental styrke & glæde. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Vinterferien er blevet holdt i Århus. Teenageren startede desværre ud med et par dages maveinfluenza. Sådan en omgang er bare så hård for kroppen og brugte et par dage på, at komme til hægterne. 

Tirsdag lavede jeg Valdemarsro's lækre fastelavnsboller der både indeholder creme & remonce. En syndig og lækker fastelavnsbolle som smager så lækkert. Jeg kom lidt sent i gang med bageprojektet, og da de skal hæve 2 gange, røg de fleste af dem i fryseren. Så kunne jeg nå, at få lidt søvn inden turen gik til Moesgård Museum onsdag formiddag. 

Jeg har ikke besøgt museet i flere år, så det var oplagt at se det med al den omtale. Det var helt sikkert et besøg værd. De udstillinger som jeg fandt mest interessant, var udstillingen i underetagen med de forskellige abehoveder i forskellige tidsaldre. Også udstillingen på trappen og Materialiseringer - mellem drøm og virkelighed, lavet af fem antropologistuderende var meget interessant. 

Tirsdag tog vi i biffen for at se Mænd & Høns. En virkelig skæv og sjov film. Med en Telia Tirsdagskode, koster en bif'tur kun 75 kr. for 2 billetter. En super måde, at få en god oplevelse. 

Søndag var vejret i top, så jeg spændte løbeskoene på og smuttede en tur ud langs Århusbugten & Riis Skov. Løb 7,60 km og det var jeg godt tilfreds med, efter en pause på en uges tid. Efter løbeturen nød jeg solens stråler med lukkede øjne i vandkanten - blev overrasket af en kæmpe bølge pga. højvande - det gav våde tæer, ha! 

Det er også blevet til flere lækre hverdagsretter i løbet af ugen. Sådan en teenager kan jo ikke leve af salat alene, så det er både blevet til fiskefilet og lasagne. Har også lavet Sif Orellana's lækre decemberboller og Cathrineyoga.dk's lækre helsebrownie - udover Valdemarsro's lækre fastelavnsboller. 

Torsdag formiddag  havde jeg møde med min psykoterapeut i AS3, inden teenageren stak af til sydjylland frem til søndag. Vi har nået, at hygge os og lade op, inden det går løs med hverdagen igen. Da teenageren blev syg, nåede jeg desværre ikke antikmarkedet i Ridehuset. Det har jeg til gode når årets markeder begynder i Århus. Noget jeg ser meget frem til, da jeg elsker at jagte "skatte" rundt på de mange loppemarkeder. 

Lørdag lavede jeg lækre dadelkugler. Altid lækkert med en sund snack til en kop mokka midt på dagen, eller som snack i mit vandbælte på mine løbeture. 

Opskriften på de lækre dadelkugler, kan du finde på min nye facebookside. Den har navn som bloggen, så giv meget gerne siden et LIKE og vælg JA til notifikationer. Der vil løbende komme updates, opskrifter, aktiviteter, anbefalinger, billeder m.v. Du er  meget velkommen til, at dele, like opslag og invitere andre til siden. Det vil kun gøre mig glad. Vil du læse mit blogindlæg om aktiviteter i vinterferien i Århus, kan du finde det lige her

Instagram, BlogLovin, Google+ og favoritblogs- og sider. 
Du kan også følge mine 2 instagramprofiler @justlove2ndhand og @seconhand_aarhus_bylene, hvor jeg sælger ud af nyt & secondhand boligting & tøj. Du kan afhente i Århus C i følge aftale, eller få varen tilsendt ved betaling af porto. Tunge ting bedes dog afhentet i Århus C i følge aftale. 

Favorit blogindlæg finder du ved at scrolle helt ned i bunden af bloggen. Her finder du også de mange blogs og favoritsider, der inspirere mig i hverdagen. Følg mig også meget gerne på Google+ og BlogLovin. 

Hvad har du lavet i vinterferien? 


vi nyder cathrineyoga's lækre helsebrownie igen, Uhm.


Feriemad med fiskefilet, kartofler og æble-/appelsinsalat. Let og lækkert ovenpå teenagerens sygdom. 

Vi har ikke kun levet af fastelavnsboller. Her nyder vi en lækker lasagneret lidt senere på ugen, da teenageren var blevet rask. 

Vi bestiger taget på Moesgård Museum. Med den stejle stigning, er det godt med en pause, hvor vi nyder de lækre fastelavnsboller.  



Udstillingen i underetagen i forskellige tidsaldre, var rigtig spændende. Læs om de andre udstillinger i blogindlægget.  


Skøn morgenmad fredag morgen med mokka & havregrød, så lækkert. 

Lørdag lavede jeg lækre sunde snacks. Perfekt til en kop mokka, Find opskriften på bloggens facebookside, samme navn som bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar