søndag den 24. april 2016

Små glimt i April ....

Små glimt i April ... 


Før-træningsmåltid før løbetur langs Århusbugten & Riis Skov. Har du set Michelle Kristensens nye cool sundhedsvideoer? Tjek dem her



Stilboost
i denne uges Femina

Mere om dette i særskilt blogindlæg, men få allerede fat i ugens femina NU! .0) Flere billeder og tips & trics med hår, makeup og basisgarderoben i lyse toner. Kommer også online på Femina - 

Verdens bedste Banankage, som teenageren bagte imens jeg lavede aftensmad. Uhm. Smager fantastisk godt. 

Aftensmad med WASA mysli knækbrød på retro skærebræt og Bent Brandt glas som jeg var heldig at vinde på Bent Brandt facebookprofil. Det fine retro skærebræt fandt jeg i en genbrugsbutik til en flad 10'er.




Lækre hveder i Bededagsferien - en hyggelig tradition. Så lækre med revet æble, kardemomme og vaniljepulver. Skærebrættet fandt jeg ved storskrald i Århus og nu har det fået nyt liv hjemme hos mig. Like? 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

April er gået forrygende hurtigt, og jeg har været optaget af rigtig mange ting, men nyder at det lune vejr små småt er begyndt at komme til DK - når ik' lige der kommer hagl og sne!! .0)

Jeg arbejder i denne periode som tilkaldevikar i vikarbureau i kantine - indenfor det kolde køkken - så der bliver snittet salat i lange baner og hjælper med forefaldende opgaver i de forskellige køkkener. Det er meget alsidigt, sjovt og lærerigt. Det betyder også at jeg godt kan være en smule mør når jeg kommer hjem selv efter en vagt på 5-6 timer, da der er fart over feltet. Nogle dage står jeg alene for alle opgaverne og andre gange er vi en lille flok, der hjælpes om opgaverne. 

Har løbende nået at lufte stængerne ud langs Århusbugten og Riis Skov og nyder virkelig at komme afsted på mine løbeture. Det giver energi til hverdagen. Når jeg ikke lige at komme afsted, så står den på core-/styrketræning hjemme på stuegulvet. Det er især på de meget regnfulde dage!! Så træner jeg i stedet core som er en god byggesten til løbetræningen i hverdagen. 

For ca. 10 uger blev jeg af Femina udvalgt til at deltage i Stilboost for alm danske Q'inder, for at få råd og vejledning til at ændre sin nuværende stil. Jeg lander altid i det samme tøj og ofte i sort, så det var tid til et stilboost. Også manken har haft sit eget liv i lang tid, så den trænge også til et løft så naturkrøllerne kommer til sin ret. Der kommer et særskilt blogindlæg om denne dag, men du kan se mig i denne uges femina under stilboost med 4 forskellige outfit med tips og tricks til ny garderobe, makeup og hårtips. Foto kan ses længere oppe i blogindlægget. 

Der har heldigvis også været go' tid til at lege i mit eget køkken i April og har udover at lave lækre hverdagsretter til teenageren bagt verdens bedste banankage, hveder med revet æble, rugbrød med solsikkekerner og nisseøl (hik!). Og kammerjunker til årets første koldskål. Uhm. Har også bagt Ditte Ingemanns lækre kokosbrød - @ditsen - der står bag bloggen The Food Club. Prøv det! Se flere billeder på blogindlægget - scrol bare helt ned i bunden. .0)

hvad har I brugt april måned på? 

Husk at du også kan følge bloggen på Instagram @justlove2ndhand & salgsprofilen @secondhand_aarhus_bylene, hvor jeg sælger ud af nyt & secondhand tøj & boligting. Følg også bloggen på facebook og på Google + 

Scrol helt ned i bunden af bloggen, hvor du kan finde bloggens 10 favoritindlæg og de blogge og favoritsider jeg følger. 

Læs også om: 
marts Update...
Statist på Badehotellet i afsnittet "Den Store Fest"
Bloggerevent med Anne Hjernøe i Økologisk Landsforening
Klar, Parat .....Løb

Rødbedekage med mørk chokolade og Kaffeglasur
Laks, laks og lidt mere laks....
Sommerglimt .... 
Star Cuisine pande & Protein Brombær Pandekager...
Samosas med filodej ...
Squash & Gulerodsmuffins m. mørk chokolade 
Dadelkugler til Jul - Sundt juleguf

find flere opskrifter og blogindlæg i venstre kolonne. Tak fordi du læser med, og læg gerne en besked til de enkelte blogindlæg. .0)


Lækre hjemmelavet kammerjunker med revet citron og vanilje, Uhm

Hjemmelavet kammerjunker. Sprøde og lækre til årets første koldskål.


Skønne løbeture langs Århusbugten og Riis Skov. 


Hjemmebagt rugbrød med solsikkekerner. 

Lækkert kokosbrød med banan - lånt opskrift af den søde og inspirerende blogger @ditsen bag bloggen The Food Club - prøv det! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar