fredag den 1. januar 2016

Godt nytår 2016 & Secondhand Salg ..

Godt nytår 2016 & Secondhand Salg.. 

 Lakseroulade med spinat & flødeost. Bon appetit. 

nytårsretten stod på lakseroulade lavet på en bund af spinat, ægge-blommer, pisket æggehvider salt & peber. 

Spinatbunden satte jeg i ovnen i 20 minutter, så den blev fast i konsi-stensen. Lod den køle ned og smurte den herefter med flødeost rørt sammen med frisk basili-kum, citronsaft salt & peber og laksestykker over hele spinatbunden. Rullede den for-sigtig sammen og filmet den før den kom i køleskab 1 times tid, så den kunne nå at "sætte sig" før den skulle nydes.




Nytåret blev for mit vedkommende holdt stille og roligt. Teenageren skulle til party og jeg ville egentlig bare gerne være hjemme og fejre nytåret med god mad. Valgte at lave en lækker lakseroulade på en bund af spinat og nød et glas hvidvin og langtidshævet flute. 

Til dessert nød jeg et par stykker kransekage, som jeg også selv havde leget med i køkkenet. Det kræver øvelse at lægge glasuren præcist men med lidt øvelse, skal den nok sidde i skabet. De smagte rigtig godt. 

Nytårsløb - I form til udsalg
kl. 24.00 bragede det løs over Århus med den ene smukke raket efter den anden, og det var vildt. Det stilnede dog hurtigt af, og så kunne jeg falde i søvn 01.15. Havde sat vækkeuret til kl. 09, men snoooozze funktionen blev dog lige udnyttet et par gange før jeg hoppede ud af den lune dyne. Koldt vand i ansigtet, et par slurke go' mokka, lidt morgenmad og så i løbetøjet. En god måde at starte det nye år - og i form til nytårsudsalget i morgen 2. januar, ha! 


Årets første løbetur 1. januar 2016 på 12 km i kuperet terræn. 

Stængerne blev luftet 1 nytårsdag 12 km. Kom du også afsted? 

Secondhand Salg
Januar er kendt for, at mange forretninger har udsalg. 

Udover bloggens IG profil @justlove2ndhand, har jeg også en salgsprofil, hvor jeg sælger både nyt & 2ndhand tøj & boligting.

følg meget gerne min salgsprofil @secondhand_aarhus_bylene. 

I biografien finder du info og direkte link til bloggen. Betal med mobilepay & kontant. Afhent i Århus eller betal fragt og få varen sendt. SMS gerne. 


Trendsales
På Trendsales har jeg profilen pava04. Har været bruger i over 10 år på sitet. Jeg har en rating på 100% både som køber % sælger. Du finder en masse boligting og tøj til både mænd & kvinder. Du kan afhente i Århus C i følge aftale eller betale med ts-konto m.v. Jeg sørger for at sætte nødvendige mål på og varerne er fra røg- og dyrefrit hjem. Du er dog altid velkommen til at stille spørgsmål til den enkelte vare på profilen. Du kan også sende en privat besked. 

Bloglovin.
Bloggen findes også på Bloglovin, så klik på linket her og klik på "follow" knappen på Bloglovin - så bliver du løbende opdateret på nyeste blogindlæg. Bloglovin er et site, der samler en lang række blogs i DK. En god måde at samle de blogs du følger. 

Blogrulle & favoritsider i bunden af bloggen. 
Bloggen er bygget op lidt anderledes end mange andre blogs, og du kan i bunden af min blog finde de 10 mest læste blogindlæg og de blogge og favoritsider som inspirere mig i min hverdag. Scrol gerne helt ned i bunden og bliv opdateret. Jeg udskifter / tilføjer løbende blogs og favoritsider. Måske der også lige er en blog / hjemmeside, der vil inspirerer dig. .0) 

facebook 
Bloggen kom sidste år på facebook, og har du lyst kan du følge med på justlove2ndhandbyleneb. Giv siden et like og vælg "ja" til notifikationer, så får du løbende updates, opskrifter og små glimt fra hverdagen. 

På denne 1. nytårsdag vil jeg ønske jer alle et rigtig godt nytår med et lille tilbageblik fra 2015. Glæder mig til at dele mange flere opskrifter og oplevelser med jer. Tak fordi du følger med i mit univers på bloggen og måske du også følger mig på IG. Læg gerne en kommentar til de forskellige blogindlæg. Hyggeligt når I som læsere deltager i bloggens aktiviteter. 

Har du spørgsmål er du altid velkommen til, at kontakte mig på bloggens e-mail:  justlove2ndhand@gmail.com KH Lene. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar