torsdag den 6. november 2014

November Agenda....

November Agenda. 


Endnu et kalenderblad kan vendes, og vi har ramt november måned. Den startede med fejring af teenagerens 16 års fødselsdag, som du kan læse om her

Det er tydeligt at mærke, at vejret har taget en drejning den sidste tid. Derfor har jeg også været hurtig som lynet, når vejret har været tørt og solrigt. Spændt løbesko og vandbælte på og smuttet ud langs havet og i skoven, og samtidig slidt lidt på trapperne ved ishuset! Hvad skal man med fitnesscentre, når man kan tage naturen i brug? Just asking? Det giver balder af ståååål, at indrage trapperne som en del af træningen. En anden vigtig ting er, at jeg sover fantastisk godt ovenpå mine løbeture, afsluttet med en sund snack ved havet! 

Et par dage før teenagerens fødselsdag var jeg ude og løbe, og lavede noget af et stunt. Havde ellers haft en super løbetur, og var tæt på at være hjemme. SLAM....! Jeg lå lige så lang jeg var, da jeg ramte en lille kant i fortorvet. - Det hjælper at løfte fødderne når man løber!! På et split sekund lå jeg i asfalten og slog hul på knæ, min hofte skiftede farve fra hudfarve til blålilla og mine hænder fik også nogle hudafskrabninger! AV for katten....! Såret på knæet måtte hele! Forsøgte med tålmodighed de første dage, men efter indtag af boller og kager ad libitum til fødselsdag over 2 dage, kunne jeg mærke "løven" i mig knurre. På med plaster og knæbind og så afsted! Det var skønt at være en fri fugl igen. Jeg bliver glad i låget, og det giver mig mental overskud, at komme ud og løbe i naturen og gå turen hjem langs havet.

Hvad skal november ellers fyldes med? 

I forrige uge spottet jeg 6 fine Bjørn Wienblad smørbrikker på en instagramprofil. Jeg fik dem lagt til side, og hentede dem mandag eftermiddag. Alle er intakt og har givet 150 kr. samlet for dem. En god pris. Nu vil jeg jagte de sidste 6 her i november, så jeg har dem alle. Hvis du ved hvor jeg kan opstøve dem, så læg meget gerne en kommentar under blogindlægget, eller på min blogmail: justlove2ndhand@gmail.com Vil helst hente dem i Århus området, for at slippe for den dyre fragt og risikoen for, at de ender som mosaik. Jeg søger følgende Bjørn Wienblad platter - helt intakt i sort som på fotos. 

¤ Januar ¤ Maj ¤ Juni ¤ August ¤ September ¤ December ¤ 

I november vil jeg også klikke nogle varme og rare ting hjem til den kolde tid. På BON A' PARTE har jeg set mig lun på flere strikkjoler som jeg gerne vil eje til vinteren. Du kan se dem samlet her, bare du lover at gemme lidt til mig, ha! Jeg elsker at anvende strikkjoler i efteråret og style dem med flotte strømper, mine lange Billi Bi støvler eller rå bikerboots fra E-shoes, som du kan se lige her. Kan godt lide det enkle, men også feminine udtryk. Kjolefavoritterne er: Jerseykjole, strikkjole, Striktunika og så lige denne kjole, og absolut også lige denne kjole. Ælle Bælle, så er det bare med hvilke strikkjoler & tunikaer jeg skal klikke hjem fra BON A' PARTE. Webshoppen har fået virkelig mange fine styles som jeg gerne vil eje her i efteråret. Løbende er der 25% på enkelte annoncer, så er det bare med at krydse fingre for, at det er en af dem jeg har linket til. Hjælper jo altid med lidt rabat ik'!? 

Kom og køb ¤ Kom og køb ¤ Har lagt mange annoncer på min instagram @justlove2ndhand og på min profil pava04 på Trendsales, så kig endelig forbi og se om der er noget du kan bruge. Er meget forhandlingsvenlig, da jeg rydder op i garderoben og i pulterrummet. Alt kan afhentes i Århus C, eller sendes ved betaling af porto, gerne via mobilepay. (tunge ting bedes dog afhentet i Århus). 

I november starter jeg også ud i et coachingforløb, for at få afklaring på nogle ting. Går i en proces, hvor jeg søger nyt job og prøver at finde ind til, hvad jeg virkelig gerne vil. Samtidig er det planen, at vi hiver teltpløkkerne op efter 12 år i Århus C, for at flytte tættere på teenagerens skole i Skæring. Og med afsæt til gymnasiet efter 9. klasse, er det også rart at komme tættere på både venner og skolen. Vi er skrevet op til boligforening, men da vi meget gerne vil flytte i løbet af vinteren /tidlig forår, vil det være skønt, at få tilbudt en bolig snart og som er til at betale, så vi også kan få smør på brødet! Det smager nemli' så godt! 

Kender du nogen som kender nogen, der måske gerne vil udleje deres hus / bolig for en periode, så vi kan bo der minimum 2-3-4-5 år som fremleje er vi også meget åben for dette. Skriv meget gerne en mail på justlove2ndhand@gmail.com - så kan vi tage den derfra, hvis du skulle have en bolig på hånden! Vi vil meget gerne have en sød lille vovse ala en spaniel type. Vi er ikke rygere nogen af os. Går meget op i bæredygtighed. Økologi. Sundhed. Og har også grønne fingre. Så jeg vil med glæde passe haven, hvis der høre sådan en til boligen. Det vil give os et ekstra rum i boligen. Det må bare minimum være en god rummelig og sund 3-4 værelses bolig med plads til både teenagerliv, mig og en sød lille vovse. Hvor: Egå området. Riisskov. Skæring. Hjortshøj. En bolig der er rar at bo i, og som vi kan bo i for længere tid. Vi kan nemli' godt li' en hverdag i balance og harmoni. Det er noget som betyder noget for os. <3 <3 

November er en af de kolde og blæsende måneder, og på disse kolde dage kryber jeg indendørs og erstatter løbeturene med svømning i Badeanstalten Spanien Jeg svømmer 35 minutter uden pause, og anvender herefter Grosserbadet, hvor jeg når turen rundt om både isbad. Sansebad. Dampbad afsluttet med Lysterapi, så jeg bliver tanket op på lyskontoen. Balsam for sjælen. Et skønt sted som jeg virkelig vil anbefale at besøge. Husk og reserver tid, det er gratis at oprette en profil. Det kan du læse mere om via linket. 

I november skal der også bages kager og æltes dej til flere lækre boller, og der skal laves en masse spændende efterårsretter. Det er så hyggeligt i den kolde tid, at krybe indendørs og bruge tiden i mit køkken på nye lækre opskrifter. Jeg bliver så inspireret og har lyst til hele tiden at afprøve nye retter af, som jeg ikke før har lavet. Ikke at jeg er den store gastronom, men elsker at lave gode retter til hverdagen. og så er det jo godt, at jeg har en teenager som elsker at være smagsdommer.  

I november vil jeg også få sat gang i min giveaway som jeg længe har skrevet om, men de mange pc-udfordringer jeg har haft, er grunden til, at jeg har måtte udsætte den. Den er snart på vej. Håber ikke du har givet op og tænkt, at den da aldrig bliver til noget! For det gør den, ha! .0) vinteren skal hyldes, og I læsere skal forkæles. Tak fordi du læser med. Både til dig som er fast læser af min blog og til dig som lige smutter forbi for at se, hvilken fisk jeg er? en udefinerbar en af slagsen, men hæng på, det vil være så hyggeligt! Læg også meget gerne en kommentar på de forskellige blogindlæg, det vil være så hyggeligt med dialog på bloggen. :0) 

p.s. husk at du kan følge mig via bloglovin ved at klikke på link i øverste venstre hjørne af bloggen. Følg mig også meget gerne på instagram @justlove2ndhand - DEL meget gerne mine blogindlæg via Google+. Nederst på min blog kan du finde favorit blogindlæg og nogle af de blogs og favoritsider, som jeg selv følger. Der kommer løbende nye til, så scrol heeelt ned i bunden af bloggen og læs med. Fortvivl ikke, hvis der er links på bloggen som ikke virker pga. mit stunt som du kan læse om  her . Du kan altid finde de enkelte blogindlæg ude i venstre kolonne. Det gælder også de gamle blogindlæg på Google+. Du kan komme ind på bloggen via de nye blogindlæg. Links bliver løbende rettet, men har også en hverdag der skal gå op. Smil Lene .0)) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar