tirsdag den 5. august 2014

Loppefund & Gode handler....

Loppefund. 
Elsker jagten på gode loppefund, og her i sommertiden bugner det med skønne loppemarkeder overalt i Danmark. Men også privat er det muligt at gøre en god handel eller byttehandel, hvis man er frisk på dette. Har været bruger på Trendsales igennem 10 år, og må sige, at sommeren har været meget stille på salgssiden. Gætter på, at mange brugere har valgt at trække stikket. Taget på ferie, festival etc. 

Men har været heldig, at sælge lidt, og har også fundet lidt gode fund. Bl.a. en sort Tusnelda Bloch Copenhagen bluse samt en vintage taske i sort. Tasken har jeg byttet mig til, for et French Connection skirt. Brugeren bor til dagligt i København, men da hendes forældre bor tæt på mig i Århus, var det en fin måde at mødes på. Glæder mig til, at få både bluse og taske i brug. Kig gerne forbi Trendsales. Profil pava04. Har også lagt flere af mine annoncer på bloggen, hvor du har mulighed for, at købe dem. Læs mere lige her




Da jeg var i Sverige i ferien, fandt jeg en fin hvid kande på et loppemarked. Fik den til en flad 20'er. Du kan læse mere her, om turen til sverige.  


På billedet herover ses noget af min entre. Bl.a. med et gammelt mosaikbord, som jeg var heldig at få. I Guldsmedegade lukkede en børnetøjsbutik, og butiksindehaveren satte en masse interiør på gaden, som man gerne måtte tage. Helt gratis. Jeg var hurtig til at tage de 2 ens mosaikborde, som havde været anvendt som udstillingsborde i børnetøjsbutikken. Det andet har jeg sat i badeværelset, som kan ses her

I foråret fik jeg det fine træskab af en bruger på facebook sid-en Gives Bort - Århus, sammen med en kurv krystaller.  Det lille nøglebræt, der hænger under træskabet, har jeg fundet i Pigen & Basunen,der ligger placeret på Trøjborg. Den gamle flaske, der står på mosaikbordet, lå i en kasse med en masse andre sager, der var sat til storskald. Den måtte bare med mig hjem. Nu har den nu fået nyt liv, sammen med de andre loppefund. 


På en eftermiddagstur på en grå søndag i Århus, fandt jeg et blåt skab stå forladt i Ny Munkegade. Nu har det fået nyt liv hos mig. Har intet gjort ved det, andet end at tørre det af med en klud. Det har i forvejen patina. Er vild med den fine glaslåge. 

Billedet tv for skabet, er et arvestykke fra min fars hjem, og er fra Fanø Strand. Mit 2. hjem som barn, så det har en særlig plads i mit hjerte, da jeg har opholdt mig på Fanø mange somre. Krydderikrukkerne er arvestykker fra min fars hjem. De stam-mer fra hans forældres hjem, og har derfor også affektionsværdi for mig. Jeg har også flere store krukker, som jeg vil have fundet plads til. De oser af sjæl og historie. 


Flere af mine loppefund er lige vasket op, og sat i opvaske-stativet. På de 2 glashylder i vinduet ligger en række krystaller, som jeg har fået af min søn siden han var 5-6 år gammel. Også 2 gam-le kopper, har fået en særlig plads på glashylderne. Og så nyder jeg hver dag udsigten fra mit køkkenvindue. Både til Århus Domkirke, og ser jeg til højre, kan jeg se regnbuen på toppen af AROS, en af Århus' vartegn. Et besøg værd.  

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Har du gjort nogle gode loppefund denne sommer? 

Bedste Sommerhilsner 

Smil Lene .0)) 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar