lørdag den 7. juni 2014

Køb af Muuba Skindjakke & andre Lækre fund i Århus ...

Muuba Skindjakke. 
Længe har jeg gerne ville finde en skindjakke i ægte skind, men det skulle være den helt rigtige model og farve.  
Jeg har i foråret været igang med en større oprydning i min garderobe og har tilmeldt mig nyhedsbrevet Stylewise by Tini Owildfor at modtage gode tip til, at finde ind til min stil.   Hun er ekspert til, at vejlede både professionelle, der til dagligt arbejder med mode, og helt almindelige danskere, til at finde ind til ens stil, uden dankortet nødvendigvis be-høver, at gløde! 

Ved at finde gode simple basic items med det rette snit, farve og mønster, kan jeg så gå amok med at "mixe og matche" derhjemme foran spejlet. Det har lært mig meget, at følge Tini Owild. Fordi hun kommer med gode tip til, hvad man skal styre helt udenom, og hvad der virker på den enkelte figur.  

Jeg har i den forbindelse været rundt i Århus, for at prøve et lille udvalg af forskellige skindjakker, for at finde ind til den helt rigtige model, og som også var til at betale. Valget faldt på en Muuba skindjakke i farven Dusky Grey, i ægte lammeskind. Jeg fandt den i Butik Dee, der ligger i Vestergade, i Århus. En lille lækkerbisken med en lang række anderledes mærker, end man lige finder rundt i de kommercielle butikker i Århus. Ikke at der er noget som helst i vejen med de kommercielle brands. Dem bruger jeg også selv, men når det kommer til, at købe en skindjakke til brug i mange år fremover, vil jeg ikke gå på kompromis med kvaliteten. 

Jeg prøvede forskellige modeller i butikken, og (søde!!) Mille, der er butikkens daglige leder, fandt en Muuba skindjakke, som jeg faldt pladask for. Modellen er så smuk, og i det lækreste bløde lammeskind. Det fine korte snit og den lækre Dusty Grey farve, passer perfekt til både min krops-bygning, hudtone og mit mørke naturkrøllet hår. 

Samtidig kan jeg bruge den til stort set alt, som jeg indtil nu, har samlet sammen til min fremtidige garderobe. Den er både klassisk og tidløs. Skindjakken var heldigt nok også nedsat med 30%, og det var jo helt perfekt i min søgen efter den rette skinjakke. Nu er den endelig kommet hjem til mig, og bor i MIT skab! 

Du kan se den herunder, og på det øverste foto af mig, hvor jeg har den på. Jeg øver mig på selfi' billeder, ha!  





Butik Dee, Vestergade, Århus. 

& andre lækre fund..... 
Århus holdt dagen før Grundlovsdag Århus by night. I den forbindelse, var der en masse gode tilbud rundt i byen.   Jeg er næsten nabo til MossCopenhagen butikken, og det er i sig selv, ret fristende! 

Nu har de så åbnet en lagersalgsbutik lidt længere nede af Guldsmedegade, og for en gang skyld, var der ikke lang kø udenfor butikken. Så jeg vovet mig ind i butikken, og faldt også for et par ting. En taske i ru-skind i en skøn gråbrun farve, og et tørklæde med et fint print. Gæt prisen! ;)  

De fine Gliders elastikker fandt jeg i Magasin, og det er de bedste elastikker for at undgå at ødelægger sit hår. Kun 20 kr.!


Conscious by H&M.  
I går efter at have sendt min teenager på pinseferie, smuttede jeg lige en tur op i H&M, Clemens Bro. Mit sidste køb i H&M udløste et gavekort på 50 kr. til brug mellem 2. og 7. juni, så jeg skulle nå at finde lidt for gavekortet, inden det udløb.  

Da jeg har en stor passion for bæredygtighed, faldt jeg over et par lækre Conscious satinbukser med vidde. Bukserne har elastik og løbegang i taljen, og er delvist fremstillet af genvundet materiale.

De findes også i mørk beige og vinrød. Må helt sikkert også eje et par af de mørkbeige til sommeren. De er SÅ skønne at have på med et par flade sandaler, silke-/satintop som falder let, og hertil min nye Muuba skindjakke, med en lækker strik over toppen.


Boxershorts. 
Var også lige et smut i Salling til Århus By Night, og fandt heldigt nok, et par lækre boxershorts fra Samsøe Samsøe, som kun kostede 50 kr./stk. Jeg valgte at købe 2 par til teenageren til at starte med, for at se, om det var en model og mærke han kunne bruge. Det var det, så jeg smuttede op og købte 2 par mere i går. 

Teenageren starter på efterskole til august, og skal selv vaske tøj. Så det er godt, at være dækket ind med både boxershorts og strømper i en travl hverdag, med skole og fodbold. 




Har du gjort nogle gode udsalgsfund i foråret? 

Rigtig God Pinse 

Smil Lene .0)) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar