tirsdag den 22. april 2014

Påske update og Nokia update ....


Påske update.
Håber, at du har haft en fantastisk påske, med familie og venner, og nydt vejret, det har jo været super skønt, lige til at blive "glad i låget" af. 

Jeg har nydt påsken med min teenager, og har tilbragt rigtig mange timer i køkkenet, som jeg elsker. Det er både blevet til bagning af grøntsags-tærteMorgenboller med kakao og græs-karkernerog kardemommeboller.

Kurven har jeg hentet hjem fra en af mine Kretarejser. Er superglad for den. Så fin med fluenettet, der kan beskytte brødet, mod frække fluer.  



Morgenboller med kakao- og græskarkerner. 
¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Vi var også en tur i biffen for at se 12 years a slave, og det må jeg sige, var en stor mundfuld. 

Den er virkelig ubehagelig, som min teenager beskrev den, og så er den baseret på en autentisk historie. Jeg vil sige så meget, at den ikke er for sarte sjæle.

Jeg havde ikke forudset, at filmen var så voldsom. Det gør mig kun endnu mere glad for, at Obama blev valgt - og genvalgt til USA's Præsident.  

Vi har også nydt en tur ned til åen. Vejret var skønt, og hyggeligt at sidde og nyde en is i det smukke vejr, hygge-sludre, og få lidt sol på de vinterblege arme og ben. Vir-kelig tiltrængt.  

Det var samtidig et forsøg på, at hive teenageren ud fra sin hule. Det kan godt i sig selv, være en udfordring, når først han har fri, ha!.

Jeg nåede også ud og løbe og træne i anlægget et par dage, og det var skønt, at jeg ikke skulle tænke på, at tage en jakke på. 

Nu er det hverdag igen, og det tager gerne lige nogle dage, at finde en rytme igen, med vores faste agenda. 


Nokia update.
Har brugt lidt af tiden i dag på, at surfe efter ny mobil. Når jeg ser på tidslinjen er det sjovt at se, at den mobil jeg har, er fra 2008. 

En gammel trykknap telefon, som jeg har været glad for, men som nu også er slidt ned. Ja, den er jo nærmest "antik".  

Har udsat det flere gange, fordi jeg vurderede at teenageren havde et større behov for at være opdateret, så det er lykkes ham, at nedslide 2-3 mobiltelefoner, imens jeg har haft denne ene gamle nokia. 

Nu er tiden inde til, at blive opgraderet anno 2014, og den er bestilt, så jeg glæder mig meget til, at vise hvad den kan, og jeg er samtidig spændt på, om det kræver, at jeg skal tilmelde mig en workshop, for at lære at betjene den. 

Jeg har længe sukket efter et godt kamera, så at kunne forene kamera og mobil, er en perfekt løsning for mig. Samtidig er der inkluderet GPS, så der er en god chance for, at jeg ikke fare vild længere. Smart. 

Mit kamera er nok lige så gammel som min nokia telefon, så måske jeg skulle sende både kamera og telefon på museum, sælge dem bliver nok nærmest umuligt, ha! 



¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Hvad har du tilbragt din påske med, 
og er du selv opgraderet anno 2014
med smartphone? 

Forårsglade Hilsner 

Smil Lene .0))

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar