lørdag den 30. maj 2015

Små glimt i maj ...

Små glimt i maj.



Postkort fra England, Manchester fra min skønne fætter & Wife. 



Mokka på bagtrappen i solen med Jamie Oliver Magasin, ren hygge.



Fra Anne's bedste kartoffelretter. Sprødstegt Kylling på bund af kartofler og appelsin. Anne Hjernøe er en stor inspiration. 


Fællesskabet omkring bordet er vigtigt. At vende dagens oplevelser med teenageren over aftenmåltidet skaber glæde. Her nyder vi lækre lammefrikadeller & salat. 


Dokumenteret løberekord! næsten 10 km løb inklusiv trappestep nu efter et års løbetræning. - de nye Asics løbesko, er et godt makkerpar, ha! 


Englene synger. Skøn forårstærte med grøntsager, skinke og bacon bagt med ølandshvede fra Gram Slot. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Hvor blev maj måned lige af ? 

Synes lige måneden er startet, og nu er den snart slut. Den startede ud med en skøn fødselsdagsbrunch hos min bror i Ry, med alt hvad hjertet begærer. Pga. helligdag, havde jeg ikke nået at købe gave til ham og valgte derfor, at lave dej til klatkager som et supplement til brunchbordet. De blev også taget godt imod blandt fødselar og gæster. 

Brunch blev efterfulgt af et forsinket barselsbesøg hos min rideveninde på Skårupgård. Hun fik i efteråret 2014 tvillingedrenge og nu stikker hun af til Grækenland i sommerhalvåret med sin franske mand. Derfor ville jeg lige nå, at at se guldklumperne inden hun smutter. Et hyggeligt frokostbesøg som altid. 

Maj måned har også været fyldt med et DIY projekt, hvor jeg rundet Ikea for at købe rammer til en billedvæg i køkkenet, og lidt grønne planter til stuen og teenagerens værelse. Læs her

Har også fået postkort helt ovre fra england, Manchester efter top hyggeligt besøg af min skønne fætter & Wife i april, og der er kommet fine pelargonier i den stribet vase i entréen, så der summer af sommer. Kan næsten ikke vente til de lune sommerdage, hvor jeg kan trække i nogle af de skønne sommerstyles, som venter på at komme i brug. 

Jeg har brugt timer i køkkenet på, at lave lækre hverdagsretter & desserter. Bl.a. Anne Hjernøe's kartoffelopskrift sprødstegt kylling på bund af kartofler og appelsin, og da det er sæson for rabarber lige nu, søgte jeg efter en opskrift på en sundere version af rabarbercrumble. Den fandt jeg hos den inspirerende blogger carrotstick.dk. Englene synger i det lille hjem. 2 virkelig skønne opskrifter, som jeg varmt vil anbefale. Bon appetit. Du kan læse om bloggerevent i Økologisk Landsforening, med Anne Hjernøe her.

Fik også sat sat rekord på en af mine løbeture langs Århusbugten og i Riis Skov, så det var en milepæl for mig, at runde (næsten!) 10 km inkl. trappestep. De nye Asics løbesko, som jeg købte i Salling til rivegilde er et godt makkerpar. Lækre at have på, og lette som en fjer.  

Det er sæson for loppemarkeder, og da jeg har stand i Skæring, Mindelunden d. 6. juni, er jeg i gang med at rydde op i en masse tøj & boligting. Min instagramprofil secondhand_aarhus_bylene er nu opdateret med en masse nyt. Du kan både afhente i Århus og få varen tilsendt ved betaling af porto. De lidt tungere og skrøbelige ting, er dog bedst at afhente.

Har også været så heldig, at vinde (surprise!)et gavekort af Storcenter Nord til tekstil i Føtex. Læs her. Også et par andre lækre præmier er det blevet til, dem vil jeg vise i løbet af sommeren. Du kan godt glæde dig til, at se dem! De er ret vilde, når jeg selv skal sige det!! - 

Der kom ekstra meget trafik på bloggen, da Badehotellet linkede til min blog om mit indlæg som statist på Badehotellet i sæson 2 "Den Store Fest". Læs her. Pst. de søger lige nu efter statister til sæson 3, læs mere på Badehotellets facebookside her

Teenageren har fået afsluttet de skriftlige eksamener, og holdt på traditionel vis sidste skoledag i går. Han kom træt hjem i går aftes efter en lang, men god dag med klassen. Nu venter de mundtlige eksamener i juni måned, før han kan afslutte folkeskolen af med Dimission. Så starter et nyt kapitel på Århus Katedralskole efter en lang sommerferie. (forhåbentligt med rigtig mange solskinstimer, og hygge med gode venner og familie rundt i Danmark!). 

Hvad har du lavet af rare ting i maj? 

Obs: 
Scrol ned i bunden af bloggen og se favoritindlæg på bloggen samt de blogge og favoritsider, der inspirerer mig i hverdagen. Du kan også følge bloggen på BlogLovin i øverste venstre hjørne. Du kan følge bloggens facebookside justlove2ndhandbyleneb. og på Google+. Del meget gerne blogindlæg, så de spredes som ringe i vandet. Læg meget gerne en hilsen i kommentarsporet. Altid hyggeligt at høre fra jer. .0) KH Lene. p.s. scrol ned for flere billeder på blogindlægget her.


Skøn frokost med restemad af lammefrikadeller, avocado og salat.


smukke pelargonier i stribet vase, spreder glæde & farve i entréen. 


Sæson for rabarbercrumble, en sundere version, mamma mia. 


rabarbercrumble i sundere version med kokosskum, englene synger. 


Badehotellet har på facebook delt min historie, da jeg var statist i afsnittet "Den Store Fest". En oplevelse af den helt særlige slags.



Sønderjysk spegepølse &  havregrød. Nåede at redde mig et par karameller inden teenageren stak af til sidste skoledag i 9. klasse. Bon appetit, mums. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar